Idétorka
Jag ska skriva ett repotage om fastighet/förvaltning. Hjärnan står still.. Någon som har någon bra idé om vad man kan ta upp? Jag är heeelt tom på idéer just nu..

# Svartlistning
# Hyresrätt eller bostadsrätt
# Andrahandskontrakt
#Vilket som är bäst;privat eller stora bolag
Kanske jag kommer på nåt mera om en stund
kasnke ska lägga till att det är till en näringlivstidning..! =)

*asg*

# Opinionsbildning
# Kunskapsspridning
# Klimat
# Samverkan
# Nätverk
# Annonsmarknader
# Marknadsplatser

Har de ingen önskan om vad reportaget ska handla om eftersom någon beställt det. Och det är alltså riktat till näringslivet. Då gäller det att sätta sig på en av deras stolar. Läs vad tidningen handlar om i vanliga fall. Då kan du få en idé av vad de söker för information. Sedan är det bra att ha en artikelidé att hänga upp hela artikeln på så att det inte blir så spretigt.
Klimat som Susanne föreslog ligger rätt i tiden, men misstänker att de inte gör så mycket för det. Jag skulle också kunna tänka mig något om hur de kan rikta sig till sina kunder, de boende. Hur de kan få dem att vilja vända sig till just dem för att få hemmet som blir en borg. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Det är ju jag som skriver alla tidningar så jag vet ju vad det brukar handla om. Det är bara det att vi har olika teman varje gång för att göra det mer intressant och denna gång är det ovanstående tema, vilket jag inte haft förr..
Tack för era tips!