Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 1642 ggr
vanessa
0

Gör din egen bok

I den värld vi lever nu i, så är det inte omöjligt och ouppkomligt att skriva en bok, och sedan "ge" ut den. Du väljer själv hur många böcker du vill trycka. Själv håller jag på med en bok till mamma som julklapp. Alltid en början på ett författarkarriär :-).

Så här kommer två länkar.
Gör din egen bok
Mitt livs bok

Lycka till, låt ingen stoppa dig. För om du har något att kommunicera, så finns det alltid någon som vill lyssna. Eller i detta fall läsa och titta. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

emsems
0

SJälv har jag bara vågat mig på novell än.. den är inskickad till en tävling där man kan vinna 100 000 kr, men chansen att man skulle bli vald är väl mindre än minimal.. Om ens existerande =)

vanessa
0

Och nu gick de ut med meddelande att man kan få 10% julrabatt när man gör sin bok på "Gör din bok".

Böckerna man gör kan ju vara vilken sorts bok som helst. Släktbok, fotobok, Dikter, novell, roman eller vad man nu vill göra. Kul att få det på tryck tycker jag. /Vanessa

[MandaR]
0

Jag hade tänkt att göra en liten bok om våran släkt.
Men bara om jag hittar bilder på alla ;D Som julklapp menar jag då.

vanessa
0

Det tycker jag är en bra idé. Men inte behöver du bilder på alla. Där du inte har bilder, hitta på en kreativ lösning. Ta till exempel och fotografera något som påminner om personen, eller plåta en stol som är tom och skriv att "Personen" kunde tyvärr inte komma med på bild. Och sedan skriva det andra som du vill. /Vanessa

[MandaR]
0

hehe, tack för idén ! :D
ska försöka leta reda på kort, kanske scanna in några äldre där alla är med :)

nighttrain
0

hej EmmaL

vilken novell tävling har du skickat in till

mvh…N-train

precis
0

#0 de där tjänsterna tycker jag är hutlöst dyra. Det går ju att trycka bok eller fanzine själv på de allra billigaste kopiatorerna. (1:-/sida på t.ex. arbetsförmedlingen)
De enda hjälpmedel som behövs är häftklammerapparat, sax eller kantskärare. och lite pysseltid.

Ett till dyrt ställe där man kan ge ut sitt verk : www.lulu.com

vanessa
0

# Som i mitt fall då jag ska ge en bok till mamma i julklapp. Om jag blir färdig… Så känns det lite väl lågbudget att köra vanliga kopior. Då skulle jag välja min egen skrivare med specialpapper i. Något jag gör då och då. /Vanessa

AndersE
0

#0 Lite fler alternativ, och diskussion kring dem finns här.

Tryckerier

vanessa
0

Tack, Anders. /Vanessa

vimes
0

#7: Lulu är väl knappast dyrt? Kanske i förhållande till arbetsförmedlingens kopiatorer, men det är överlägset för den som vi publicera sig själv utan att pröjsa en herrans massa pengar. Lulu printar ju böckerna on demand, och fungerar som säljkanal också.

SusanneStromstedt
0

Jag gav ut min bok på Books on Demand.Om det bara är tryckning blir det inte så dyrt,strax över 3000 kr för 15 st böcker.Då ingår det ändå ett ex till Kungliga statsbiblioteket(obligatoriskt).

vanessa
0

Tack för tipsen, #11 och #12.   /Vanessa