Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettjournalistik
Läst 1289 ggr
precis
0

svenskpress.se

Ett nytt forum har startats som kommer passa de flesta frilansare och de som gör mycket pressreleaser…
Just nu är det gratis att registrera sig: www.svenskpress.se
Men det kommer förmodligen att bli en betaltjänst för företag framöver.
Men den positiva nyheten är att du själv kan sätta en prislapp på din artikel eller fotografier som hör till.
Och möjlighet till att bygga upp ditt eget adressregister osv.

exempel på en just inlagd oformaterad artikel: http://svenskpress.se/photo.php?id=325
(jag är reggad som privatperson och konstnär)

/ J

vanessa
0

Intressant, ska titta in senare där. KAn vara vldigt givande. Men som den nyfikna person jag är så är jag intresserad av att veta framtida prislappar på det hela :-). /Vanessa - som ska vila nu. Tror jag.

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tom
0

Hmm, det verkar som att många artikelskribenter tar tillfället i akt att göra rena reklamartiklar som ska se ut som redaktionell text. Lite för vinklat för min smak. Alla dessa reklamartiklar är dessutom fria (nähä..?)

Sidan får genast en lägre trovärdighet.

Tom

[MandaR]
0

Jag tycker att det verkar vara en ganska konstig sida om jag får säga det själv. Fundersam

precis
0

#2 Självklart är inte detta projekt superseriöst, med ambitioner att bli ett presscenter med subjektiva, analyserande artiklar. Det finns en stor marknad för texter, pressreleaser som är till för att göra reklam för ett eller annat.

#3 på vilket sätt menar du den är konstig? jag kan vidarebefordra kritik och ev. förslag på ändringar/förbättringar, i.o.m att jag är registrerad användare.

[MandaR]
0

Jag vet inte riktigt vad det är som är konstigt, men jag får bara en konstig känsla när jag går in där. Rörigt och konstigt.