recensionsex
jag recenserar böcker i mina tidningar. jag har en hel drös böcker och inte så mycket plats att spara dom på, och dessutom ingen mening till att spara dom.
Kan man sälja bort dessa böcker? Fick dom ju gratis, så det känns lite skumt, men skulle ju vara fint om man fick sälja dom och tjäna någon liten slant på dom..? någon som kan några regler eller så+ om detta?
Jag får också recensionsböcker och jag tycker att det är oetiskt att sälja dem. Jag skänker dem gärna vidare, däremot. Och jag tror att förlagen har regler för det - kontakta de Förlag du får böcker av och kolla - men jag misstänker att de inte tycker att det är en jättebra idé…
nä jag tänkte det åxå, ville bara kolla läget! haha jag får se om någon vill ha dem =)

Det brukar vara förbjudet, så kolla det som sagt var. Dessutom tycker jag att det är lågt.
Däremot tycker jag att en fin sak man kan göra med böckerna, om förlagen godkänner det at skänka dem till sjukhus, äldreboenden och andra ställen.
Så har du barnböcker, lämna dem till ett sjukhus som har barn som ligger inne. De övriga böckerna ger du till passande målgrupper inom vården. Det värmer deras hjärtan, även om du inte får se det. Och det är värt mer än varenda krona man kan få för dem. Dessutom kan det bli en bra artikel om du sedan gör en uppföljning av de som fått dem eller om du skriver att böckerna har gått till bättre hem :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Åh, jag läste recension-sex…låt intressant tyckte jag….hahah..men jag har inget att säga om recensions-ex…tyvärr 
Haha jo det gjordde jag alltid i början också haha =)
Jag som brukar botanisera på antikvariat hittar många böcker som det står recensionsex i. Det behöver ju inte betyda att den som fått dem sålt dem. De kan ju hamna där så småningom i alla fall. Men ett indicium är det i alla fall.
Jag har ärvt en del recentionsex. Min morfars far var redaktör på DN så han fick en del böcker.
mvh/gurin
ok! kul att veta vart alla hamnar tillslut. just nu har jag gjort så att jag läser och recenserar, sedan ligger dom i hyllan ett tag, sedan brukar någon på jobbet ta ehm dem eller så tar min mamma och läser dom eller så…. =)
Det finns massor av CD o DVD i secondhandbutiker, som är nya och gamla recension-sex och tydligt har stämplat "Not for sale" på dom.
Så de som jobbar med radio och musik-&filmtidningar är inte så nogräknade.