Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettnovell-roman
Läst 856 ggr
[H1Z1]
0

Bokförlag

Jag har skrivit noveller och böcker i flera å, mina senaste två böcker har jag även gjort framsida till de senaste, och den ena i engelska (Skrev engelskt för jag ville, inte för att sälja så att säga, tycker det är ett vackert språk speciellt då det handla om England, så kul grej) 
Nu är jag snart färdig med ännu en "fantasy" bok, den är iskall och bär på mycket drama och kärlek men nu är det så här är att jag åldras, jag ser människor som åldras men som även levt det liv de ville leva, min dröm är att bli författare men det är som att man måste "upptäckas" för att lyckas annars får man bara betala sig fram och jag är en liten människa så upptäckt lär jag aldrig bli, någon som har tips? Vill ju ej betala allt för mycket. Jag älskar att skriva, jag älskar språk, jag älskar rollspel, jag älskar teater och drama så det är inte att jag vill bli hörd/kändisskap jag vill ge ut mina böcker och få folk att må bra av att läsa något jag skapat.

parsley
0

Bokförlag ger ut de böcker de tror de kan tjäna pengar på. Man behöver inte vara känd innan för att bli utgiven, men boken behöver vara bra. De stora bokförlagen får in tusentals manus per år och ger ut någon promille av dem, så det är svårt att bli utgiven,  även om det finns en liten chans. 

Man kan ge ut via print-on-demand till en relativt låg kostnad.  Ger man ut via print-on-demand så trycks boken först när det finns en köpare. Nackdelen är att boken blir relativt dyr för köparen.  Den blir dyrare än en vanlig pocketbok i bokhandeln. 

Vill du bli läst i en eller annan form fundera på vilka möjligheter du har att nå ut med dina texter. Går det att få läsare till en blogg? Kan du sprida dina texter via t ex rollspelsevenemang eller evenemang inriktade på fantasy?