Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: novell-roman
Läst 701 ggr
Katniss
0

Känner inte min karaktär längre

När jag var liten brukade jag skriva berättelser om en åtta-nio årig (lika gammal som jag var då) flicka som utsattes för faror och en massa fantasyspäckat äventyr. Nu bestämde jag mig om att skriva en ny berättelse om henne, med ett tidshopp på tio år, hon är alltså arton i den nya historien. Jag har hittills skrivit ett kapitel, men jag känner inte igen henne. Det känns inte som samma person jag brukade skriva om när jag var liten. Det känns fel, lite 'off' om ni förstår hur jag menar. Jag är inte riktigt säker på vad jag vill ha ut av detta inlägget, mest för att skriva av mig men även lite tips, antar jag. Bör jag fortsätta skriva och hoppas att jag hittar henne längs med vägen? Den senaste boken jag skrev om henne (som aldrig blev klar) finns på en annan dator, vet inte vilken, så kan inte kolla igenom den texten..

R.I.P. Anton 💔

korseett
1

Hoppar in här i den här sajten för jag såg inlägget. SÅ spännande att du skriver om henne igen. Även om du inte känner igen henne så låt henne utvecklas till den hon är. Det händer ju rätt  mycket med oss på tio år. Jag tror du får lära känna henne på nytt, till den kvinna hon har blivit. Lycka till!

Katniss
0

#1 Tack för svar :) Ja, jag antar att jag helt enkelt får fortsätta skriva och se vart orden tar oss ;) Förhoppnigsvis på rätt väg, tio år är ju som du säger (läs: skriver) mycket tid så jag får se vad hon blir för person :)

R.I.P. Anton 💔

Tarotstollan
1

Det är klart att hennes utveckling från ett barn till en ung kvinna är ju en lång process och har du då inte "hållit kontakten" med henne under tiden är det ju som att lära känna en ny person.
Tycker du skall fortsätta att skriva och se vad som händer. Kul att du vill ta upp kontakten med henne igen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katniss
0

#3 Det är faktiskt min brors förtjänst, han fick mig att vilka skriva en ny och hjälpte mig igenom de första svårigheterna (typ jag form eller tredje person, ska jag skriva kapitel 1 eller kapitel ett osv..)

R.I.P. Anton 💔