Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: novell-roman
Läst 889 ggr
Zagesse
2

Söker testläsare (enbart ett kapitel)

Hej alla! Mitt första inlägg här, så är lite smånervös.

Jag håller på att skriva en spänning/drama-amatörroman, men då det är min första längre berättelse så har jag svårt med att lita på mig själv och mitt språk.
Därför söker jag nu en Testläsare med känsla för detaljer som skulle vilja ta på sig uppgiften att läsa en text på ungefär 10-20 sidor som utgör första kapitlet i min bok. 

Då min bok har en förmodad målgrupp 15-25 så får testläsaren gärna vara i 20-årsåldern eller liknande. Själv är jag 19 år.
Jag behöver konstruktiv kritik på framför allt språket jag använder. Är det för konfyst? För simpelt?  Behöver jag utveckla mitt ordförråd, eller begränsa det? Och om man har åsikter om handlingen så välkomnas förstås det också. Själv har jag blivit blind när jag läser igenom min egen text, och litar inte på någon i min direkta närhet att vara professionell nog utan att försöka skona mina känslor.

Vill poängtera att boken inte är färdigskriven än, men anledningen till att jag gärna vill ha kritik redan nu (är ca 80 sidor in i boken) är så att jag inte fortsätter att göra samma misstag genom hela boken, vilket skulle ge mig så mycket mer att Redigera.

Lite kort om handlingen:
Berättelsens jag vaknar en dag upp i en främmande flickas kropp, utan att ha några minnen av någonting över huvud taget. Samtidigt som hon kämpar för att ta sig an den sociala rollen som den ytliga, manipulativ tonårstjejen Vanessa för att inte väcka misstankar hos människorna runt omkring henne, leder sökandet efter sin sanna identitet henne att gräva upp hemligheter som den idylliska Nya Zeeländska orten New Evergreen och dess invånare i generationer har kämpat för att dölja. Vilka är Löparfolket som bor i utkanten av staden? Vad hade Vanessa för fuffens för sig strax innan jagets uppvaknande i dennas kropp? Vilka kan man lita på?

En ytterst, YTTERST hemsk summering ^, men jag vet faktiskt inte hur jag ska utveckla det, hehe. Naturligtvis kommer den att finslipas när jag kommer längre in i boken. 

Frågor? Intresserad? Skriv här eller mejla magdalena.wilroth@hotmail.com.

Tack på förhand🙂