Byta anteckningsbok
Har en anteckningsbok som jag skriver typ brev till min son i. Nu insåg jag att det är helt fel typ av anteckningsbok som jag har använt och vill byta. (Ja, jag är hemskt kräsen med anteckningsböcker ;) Så nu funderar jag på att kopiera allt jag skrivit i nya anteckningsboken, men jag tvekar för det känns som att jag skriver om historien lite. Kanske dumt, jag borde väl låta det vara men jag kan inte släppa det. Vill ha lite tankar, vad tycker ni?
"I'm too old for this shit."
Jag kan tänka mig känslan för jag är likadan. Vill gärna ha saker och ting prydligt och enhetligt t.om när det gäller penna när det kommer till skrivande.
Jag hade nog ändå inte ändrat och skrivit om för det skulle kännas som just en "omskrivning"
Ett tips är att ha alla texter/brev samlade på datorn också så har du en backup så att säga.
/Maria
Nej, tänkte inte ändra nånting, inte ens lägga till utan kopiera det rakt av till nya boken. Det känns ändå lite som omskrivning.
Byt inte. Det är innehållet som är det viktiga, right? Och att du faktiskt tog dig tid att skriva ner allting? Känns som om fokus blir fel om du kopierar över allt.
#3 ja det har du förstås rätt i. Grejen är också att jag vill ha en boktyp som jag kan göra mer personlig. Tycker det är svårt med den jag har (en sån där svart vaxduksbok).
När jag skrev dagbok så tröttnade jag på anteckningsböcker så jag skrev på A4 blad och satte i pärmar.
Nu är det ju lite skillnad eftersom du skriver till någon och jag gissar att han kommer att läsa dina brev någon dag.
Jag menade inte "ändra" som att du skulle ändra texten utan just att du ändrar skrivbok genom att göra en ny. Jag hade nog trots allt behållit originalen så att säga, även om det inte blir enhetligt.
/Maria
Ja, nu har jag bestämt mig. Jag byter inte men jag kommer fortsätta i ny bok.
Tack för era synpunkter! :)
Varför inte göra det till en fin scrapbook - eller smash-bok? De brukar vara jätte-kreativa och är både kul att få och att göra☺ Ifall du ångrar dig igen, vill säga..