Skriva skräck
Hej alla skrivande människor!
Jag undrar lite varför det finns så få forum för folk som gillar att skriva? Detta forum är ju såklart superbra! Men det förvånar mig lite att det inte finns fler eftersom skrivande människor borde gilla just forums. Ingen annan än jag som funderat på detta?
Sen undrar jag också lite om det finns fler här inne som gillar att skriva skräck?
Länka gärna till skräck texter ni har skrivit här i kommentarerna nedan så jag får läsa :-)
Mvh Noccis
Jag skriver mest skräck då jag tycker det låter mig utforska platser, känslor, människor och handlingar jag aldrig själv skulle kunna uppleva "first hand". Det har funnits många bra forum för folk som skriver men det har trappats ner under åren jag varit aktiv. De forum som finns kvar fokuserar nu, i min åsikt, mer på själva "forumet" och inte på skrivandet, dvs de har blivit som facebook men det går om man vill att skriva där också. Trist.
Mina skräcktexter ligger inte ute någonstans just nu, vad jag vet, så kan inte länka.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Är kapitel 1 fortfarande aktivt?
Det finns ett antal författargrupper på facebook, om man håller sig med den typen av sociala medier, bl a Författare på facebook och Författarsällskapet.
#2 Jag gillar också att hänga på forums, men nu finns så få Aav dem kvar eftersom de allra flesta hänger på Facebook!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Jag tänkte nog testa att skriva renodlad skräck i NaNo i år. Förra året skrev jag något som var mer urban fantasy med lite creepy inslag, men jag tror faktiskt det får bli "riktig" skräck i år. Det är kul att testa nytt och jag har börjat läsa mer skräck det senaste året också.
Men vi kan ju alltid prata skräck här även om inget riktigt forum finns. :D
#4 Det är vad jag tänkte göra också. Skrev min bok under NaNo förra året och tänkte se om jag kan puscha rekordet på ord och "vinna" över mig själv i år och skriva andra boken i serien då. :P
Ja här kan vi ju alltid diskutera skräck :-)
Jag har börjat en blogg enbart för mina mörka texter. Om det är någon som är nyfiken är adressen http://missnoctum.blogspot.se/
En dum fråga men vad är NaNo?
Har gjort ett nytt Fb konto bara för mitt "skräck" alter ego. Kände att jag ville göra det för att kunna skriva mer avslappnat och inte tänka så mycket på hur bra det blir :-P
Har ansökt att få gå med i 2 skrivgrupper och hoppas dom släpper in mig :-D
Ingen dum fråga alls!
NaNo är kort för NaNoWriMo som betyder National Novel Writing Month.
I korta drag: På en månad, i november (men de kör även i juli nuförtiden tror jag) så skriver man så mycket man kan dagligen och försöker komma upp till 50 000 ord. Man uppdaterar hur många ord man skriver när man kan och så ser man en graf på hur många ord man skriver per dag, hur många ord man har kvar, etc. Klarar man av det när månaden är slut så får man en liten "badge" man kan ha på t:ex sin blogg eller hemsida där det står att man "vunnit". Men det är ingen tävling som så, man lägger aldrig upp sin faktiska text där, och det finns egentligen till för att man ska kunna utmana sig själv. Man kan skriva på forumet och få tips och råd eller ställa frågor, men man kan också skriva bara för sin egen skull.
Jag tycker det är roligt för det ger mig ofta en inspiration att skriva, skriva, skriva för det är så kul att hålla reda på hur många ord man hunnit etc. Förra året skrev jag 120 000 ord har jag för mig, tänkte se om jag kan klå det i år. Officiella målet är 50 000 ord, men man kan ändra om man vill. :)
#8 Camp NaNo (där man väljer sitt eget mål) är i april och juli. Inte riktigt lika kul som November-NaNo, men alltid något. :D
120k är galet imponerande! Jag skrev 100k 2013, vilket var så jävla utmattande. Förra året tog jag det lugnt med 80k, vilket kändes som en perfekt utmaning. Har gjort 50 så många gånger nu att det nästan är enkelt.
Hur som helst är NaNo jättebra för man kan få massa tips i forumen om olika saker, det finns bland annat underforum för typ alla genres, så jag förutsätter att där finns ett skräckforum. Där kan man säkert hitta likasinnad året runt, fast det är förstås mest folk där i november. :P
#8 och #9 tack för informationen! :-) Ska kolla in det. Låter kul. Har nog aldrig skrivit så mycket.