Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 955 ggr
Rita-S
3

Ny medlem :)

Då klampar jag in, norrmann, skrivglad och med en wannabe-författare som vrir sig i magen och vill ut och fram. 
Hoppas det är okej och finns plats i soffan även till mig? :)

Och.. finns det några särskilda Skrivregler jag skall märka mig innan jag klampar i något klaver? :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

parsley
0

Varmt välkommen! Hoppas du ska trivas.

Några speciella Skrivregler har vi inte. Vanligt, trevligt iFokus-vett räcker långt.

Rita-S
1

Man tackar! 

Jag har nog skrivit hela mitt liv sedan jag lärde konsten. Skrev min första "bok" (en läfsa på 8 pappersark jag vek i hop och gjorde bok utav) när jag var 11 år.. :D Mysteriet med den försvunna handduken. Jag skrattar arslet av mig i dag men skoj hade jag! 

Numera har jag två stora projekt på gång och skriver tusen små Dikter och texter innimellan. På Norsk då, som den norrmann jag är. Fick en novell gjort till film av min mammas kusin som skapar film som hobby, och de vurderar att anmäla kortfilmen till Minimalen, en kortfilm-festival i Trøndelag i Norge, för mig är detta så stort som att vinna Oscar! Det gav mig ett rejält spark i arslet nu, så jag har dammat av mina projekt, skaffat riktig skrivprogram och sökt efter gramatiska fel och stavfel så jag kan börja arbeta på riktig!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida