Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 706 ggr
Syntium
0

Skrivlya

Jag har behov av ett rum utanför lägenheten att ha som kontor och skrivstuga. Jag har kollat runt lite efter rum att hyra, frågat de jag känner om jag kunde låna deras lägenheter men inget resultat. Kan liksom inte betala flera tusen i månaden för att hyra ett rum. Så nu undrar jag om nån här har någon idé  hur jag ska hitta nånting? Behöver lite uppslag.

"I'm too old for this shit."

parsley
1

Fortsätt leta. :) 

Finns det något café du kan sitta på? Fungerar biblioteket? Erbjud dig att vara kattvakt åt folk som reser bort eller dagmatte/husse åt någon som har hund och kan tänka sig att släppa in dig i bostaden.  Lokala loppisgrupper på facebook kan vara ett ställe att leta på om du behöver komma utanför bekantsskapskretsen. Jag vet inte riktigt hur effektivt Blocket är för den typen av annonser. Det finns en del som sitter i hotellfoajéer. Har ingen aning om hur länge och ofta man kan sitta innan personalen reagerar. 

Affirmera. Föreställ dig att du hittar den perfekta skrivplatsen. Ibland fungerar det att tänka positivt och tänka på det man vill ha.

Syntium
0

Café och bibliotek har jag testat, men det funkar inte riktigt alltid med öppetiderna, plus att jag vill kunna dricka kopiösa mängder te :). Det Kan gå bra med café men jag har inte hittat något som där jag: A) Kan låna strömuttag (om det är en datordag), och B) har bekväm sittplats att sitta med sagda dator. Och ibland vill jag verkligen ha lugn och ro, då funkar inte offentliga platser.

Jag fnular lite på om man kan låna ett kontor på sambos före detta arbetsplats men det känns lite konstigt att fråga eftersom det är just före detta arbetsplats :/ Vet inte alls hur de skulle ställa sig till det.

Syntium
1

Toalett är också en nödvändighet med de mängderna te jag planerar att dricka i så fall ;)

parsley
0

Kolla runt på företag i trakten. De kanske har kontorsutrymmen över, som de inte tänkt på att hyra ut och aldrig annonserat ut på marknaden.  Får de en förfrågan så kanske de nappar.  En del föreningar har lokaler som kanske inte används så mycket. Kommunen har listor över vilka föreningar som finns.

Syntium
1

Tack för hjälpen!