Bokrea

Kommer ni att köpa något på bokrean? Handlar ni på stan eller beställer ni på nätet?
Det verkar som bokrean blir mindre omfattande för varje år. Bokpriserna har generellt blivit lägre och man behöver inte vänta till rean för att ha råd att köpa en bok. Internetbokhandlarna kör ofta kampanjer. Tyvärr, tycker jag. Bokrean har varit något visst och något att längta efter. Kommer ni att köpa något? Jag köper mest faktaböcker. När det gäller skönlitteratur blir det bara absoluta favoriter. Då jag bor på en mindre ort har bokhandeln begränsat sortiment och det verkar mest som de säljer förhandsbokade böcker på bokrean.
När det gäller böcker på temat skrivande så har jag hittat den här. Finlandssvenska Merete Mazzarella - Att berätta sig själv. http://www.bokus.com/bok/9789137141275/att-beratta-sig-sjalv-inspirationsbok-for-den-som-vill-skriva-om-sitt-liv/ Länk till Bokus. Det är möjligt att den finns hos de andra också. :) Jag har läst den och jag tyckte om den, så det är möjligt att det blir ett köp. Den är mer av en livsfilosofisk betraktelse, än en ren skrivhandbok. Vill man lära sig Gestaltning eller läsa om hur man placerar dramatiska vändpunkter på rätt ställe, så är det inte rätt bok. Att läsa den känns mer som att umgås med en klok, äldre person.

"Att ha en text som man är helt igenom missnöjd med är långt, långt bättre än att inte ha nån text alls." Merete Mazzarella
Mer om upphovskvinnan till citatet: