favoritnamn?
Har ni några favoritnamn när det kommer till story-karaktärer? :) Skriv gärna upp dom här då!
Kan vara kul att veta, och samtidigt ge tips när man själv har brist på namn-fantasi.
Jag börjar själv få slut på mina favoritkillnamn haha, vill inte heller återanvända dom då ens karaktärer blir så personliga och det liksom är deras namn.
Tjejnamn däremot tycker jag är jättesvårt!
Här kommer mina favoriter:
Maximilian (som givetvis kan bli kallad Max)
Liam
Bastian (med smeknamnet Bas)
Zack
Zacharias
Romeo
Trey
Mercurius (blev lite extra glad när jag kom på det namnet då jag inte tror att många använder det?)
Sid
Jake
Joel
Caspian
Maddox
Noel
Jamie (vilket alltid kommer förknippas med gängvärlden för mig)
Andy
Ashley (med smeknamnet Ash)
Och som sagt, tjejnamn är det mycket svårare med:
Cornelia
Lisette
Killnamn:
Cassian
Ian
Sebastian (som alltid blir skurken av någon anledning)
Michael
Tjejnamn:
Sophia
Luna
Sara
Jag brukar återanvända mina karaktärer, så det blir ofta samma namn överallt 😃
Shivas
Shiver
Trey
Rei
Kira
Lexie
Lora
Charles
Ingo/Indo
Percy
Mischa
Maj/May
Sera
Love/Loke
Trent
Pixie/Pixi/Pixy
Estelle
Hoshi
Mika
Fex/Dex/Tex
Majk (Mike men stavas på ett annat sätt)
Även många mer, men här är några iaf ^^
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
#1 Cassian var fint 8D Haha det är bra att ha skurknamn ;D
I rollspel återanvände jag också samma namn rätt ofta (förutom vissa som är typ heliga haha) men i storys som varit 20+kapitel har jag svårt för att göra det - då blir det kaos i huvudet liksom haha.
#2 intressanta namn 8) får känslan av du kollar på animes/läser manga också? (:
#3 Cassian är den jag skriver om oftast! Han blev påhittad till ett rollspel faktiskt 😃 Jag tror inte jag heller skulle hålla koll på namnen så länge, om det inte var samma Karaktär som hette det hela tiden… Annars skulle jag blanda ihop dem 🤦♂️
#5 åh :D
Ja verkligen, särskilt om ens karaktärer ha en tendens att vara ganska så lika till stilen (*host* emopojkar *host*) 😉
#6 Haha, ja då blir det svårt 😮 Döp alla till samma sak och hoppas på det bästa? 😃
#4 Japp 😇😃
Fast när jag skriver blir det inte Ett dugg likt anime/Manga x3
#8 wie 8)
haha nej men så kan det ju vara :D men ändå kul med namn som inte är så vanliga för dom utanför mangavärlden liksom!
#9 Precis!!
Glömde ju ett namn som följer mig genom allt jag Skriver xD
Catherine- Kallas Cathy eller Cath
Wilja
Felice
Junia
Vanessa
Alma
Sofina
Eliza/Elisa
Erin
Saranda
Flora
-
Mitchel
Stephen
Billy
Ozzy
Gideon
När jag skriver rena texter så brukar jag använda mig av rätt unika namn (jag hittar på dem själv med andra ord) så där har jag inte favoriter. Däremot så finns det ett par namn som återkommer ständigt när jag gör så att säga levande historier (enkelt förklarat, jag rollspelar med mig själv. Spelar upp en historia där jag spelar alla rollerna och det inte är någon som ser. Utmärkt sätt att testa idéer och behålla berättandet vid liv även när jag inte skriver).
Dessa två namn är Vincent och Nathaniel. Särskilt Nathaniel återkommer jag gärna till men Vincent dyker upp rätt ofta.
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Av namn jag har plockat från luften kan jag nämna:
Kirian, Jehster och Anderian. En av dem är en kvinna, kan ni klura ut vem? De är faktiskt huvudpersoner i en bok jag skriver på. (Mystreda)
Eriia och Sinon. Båda är män. Eriia är huvudperson i en annan bok. (Gudarnas bok)
Serif. Huvudperson. (Aftonstjärnans furste)
Maverick är nog det enda namnet jag valt att jag ska återanvända. Just nu är det en Karaktär i en HP fanfic men ska bli namnet på en huvudperson i en kommande bok. (Magins mästare)
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här