Webinar Ann Ljungberg
Webinarium med författarcoachen Ann Ljungberg fredag 17 okt kl 15.
http://webinarjam.net/webinar/go/2950/3597d48b38
Osäker på om det går att se i efterhand. Det förra webinariet i serien försvann pga att youtube inte längre tillåter videos längre än 30 min.
Nyfiken; hur fungerar dessa "webinar"? Är det som en chat eller webkamera? Funderar på att testa.

Chat, utan kamera. Föreläsaren eller föreläsarens bildspel brukar synas på skärmen. Som deltagare syns man inte. Ofta brukar webinariet inledas med en föreläsning, för att sedan följas av en chatstund. I chatten syns det namn du anmält dig som.

Ska enligt uppgift spelas in så man kan se det i efterhand. Hoppas det funkar. :)

Nu har jag lyssnat igenom webinariet. Rekommenderas om man har möjlighet. Det är väl använd tid. I början är det dock en del tysta pauser när man ska tänka själv och skriva chatsvar, så är man lite rastlöst lagd så kan det vara trevligt att pyssla med något annat under tiden man lyssnar, t ex handarbeta, plockstäda eller sortera strumpor, om man nu inte är så ambitiös så man för minnesanteckningar under tiden man lyssnar. Det kommer att komma fler webinarier under hösten och ev kommer även en nyinspelning av webinariet om kreativitet som försvann.
Ska kolla om jag kan lyssna i efterhand, då jag tyvärr glömde bort det… Men det verkar intressant!