Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikett: novell-roman
Läst 738 ggr
parsley
2

Vilken stor författare är du

Vllken stor romanförfattare är du? Ett litet test på engelska man kan roa sig med om man vill. Jag blev Virginia Woolf.  http://quizsocial.com/which-great-novelist-are-you/

[Ztevo]
0

Jag klarade inte av testet eftersom jag ville välja fler än ett svar, på frågorna. 🤓

Cert
1

Åh, jag blev Zadie Smith. Den beskrivande texten löd

"Change is often a frightening process, but you are aware that new opportunities to explore and create our own identities need to be welcomed in order to thrive in a world where the old ways don't work anymore to guide us."

Vilket jag inte riktigt kan identifiera mig med. Känner inte till denna Zadie Smith alls. Blir en liten googling nu. Kul test dock! Härligt med något mer livfullt än "vilket städredskap är du?" ;)

Inkanyezi
1

Det sket sig ganska kvickt på "testet", eftersom det fanns ganska få och rätt bestämda svarsalternativ på frågorna, och man dessutom bara kunde välja ett. Alternativ med flera, liksom helt andra alternativ än de som hade valts ut specifikt var alltså uteslutna.

Ändå märker jag att min opposition mot svarsalternativen säger mig rätt mycket, och kanske just mina möjliga "romanhjältar" ger en vink om hur jag har levt mitt liv, och vilken slags person jag är. Det fanns alltså ingen som jag kunde välja där, men om man tar den som avviker minst, skulle det väl närmast vara Atticus Finch. När jag funderar över det, så kommer Arthur Dent upp tätt följd av Dirk Gently. 

Och där har jag ju också placerat en författare som "great novelist" i kontrast mot de som andra bedömer som stora. Någonting måste det vara som gör att jag sätter Fritiof Nilsson Piraten, Isaac Asimov och Douglas Adams högre än Gabriel García Márquez och Ernest Hemingway, trots att de senare fick nobelpris. (Den enda nobelpristagare vars hela produktion jag har läst är John Steinbeck.)

Och visst är det skönt att allas smak inte är lika.

FannyLundgren
0

Roligt test :D Jag fick Charlotte Bronte ^.^ 

When others around you are uncomfortable with their own emotions, the most shocking thing you can do is to express clearly and powerfully how you really feel. This will earn you some condemnation but ultimately your truth will win out.
Lavine
0

Ernest Hemingway. Hehe. Texten: "Fiercely single-minded when you want something, you understand there is a grace in the spare use of words and energy. You are adventurous and even wild, but never silly, because telling the truth is the only thing that really matters." Mjo, för all del. Fast "wild" är jag icke.

Ellociraptor
0

Tyckte mest första frågan var lite stel med konstiga alternativ, annars var det ett kul test. Fick Margaret Atwood:

"Injustice, inequality, and dangerously bad habits persist in our world, but with the powers of your imagination you are capable of not only revealing our errors, but rallying others to come together and solve the big problems we face."

Har inte läst något av henne, men det där lät coolt iaf. ^^