Vad skriver du med?
Hej
Jag undrar vad ni skriver med?
När ni spånar idéer… Sitter ni med en gåspenna? kulspettspenna? en dator?
Eller dyker idéer upp så plötsligt att du skaver ner det på ett karamellpapper med en bit granit? och sedan sammanställer det i ett avancerat skrivprogram på datorn?
Jag undrar alltså, hur gör du rent praktiskt i ditt skrivande?

Flödesskrivning för hand. Anteckningsblock A5-format och blyertspenna. Ibland kladdlappar. När jag skriver rent, så försöker jag skriva någorlunda "rätt" från början. Använder en icke-offentlig blogg kombinerat med word och dropbox.
Har börjat testa att skriva i en anteckningsbok för hand, första utkastet. Har inte kommit till 'renskrivningen' än så vi får se… :)
"I'm too old for this shit."
Det beror på vad jag skriver. Gäller det låttexter/didkter så är det penna och anteckningsbok som gäller. Just nu använder jag en svart fiberpenna och en bok med fåglar på. Utseendet på boken spelar i dessa fall en relativt viktig roll.
När det handlar om kåserier, tankar eller liknande så blir datorn ofta det redskap jag väljer att använda.
Allra bäst tycker jag dock om blyertspennor och linjerat papper :)
Den flygande tomten rapporterar; http://paisleysocks.wordpress.com
Håller med, vad det är för bok kan spela en väldig roll. Just nu är jag kär i Mead composition notebooks och Pilot-pennor ^^
"I'm too old for this shit."
Datorn. Har bästa programmet: Scrivener. När jag får idéer på annat ställe skriver jag idéerna i min mobils anteckningsapp.