En nybörjare :)
Hej jag är en tjej som älskar att skriva men vet inte riktigt var jag ska börja. Jag skulle vilja lära mig först för nöjes skulll och i framtiden kanske det blir mer allvar av det hela vem vet. Men är det någon som skulle vilja ge några bra tips på var jag ska börja eller liknande . Kram lollonr4

Dagbok
Börja med att skriva dagbok och skriv varje dag. Det är det absolut enklaste.

Flödesskrivning
Du kan t ex flödesskriva, vilket innebär att du sätter dig och skriver 20 min eller mer utan uppehåll och utan tanke på grammatik, stavning och innehåll. Skriv det som faller dig in. Tekniken är perfekt för att skaffa skrivvana och skrivrutiner. Den amerikanska kreativetscoachen Julia Cameron rekommenderar att man skriver 3 sidor varje morgon. Du kan skriva för hand eller på datorn.

Sådant du gillar
Skriv sådant du skulle vilja läsa om. Gillar du Harry Potter skriv historier om honom och hans vänner. Tycker du om marsvin skriv fakta eller berättelser om marsvin. Att skriva inlägg på sajter är också ett slags skrivande. Starta en blogg om du vill. Vill du skriva Dikter eller sångtexter så gör det.

Artikel på sajten med tips på böcker om skrivande, samt skrivkurser
Tack för tipsen :)
Tänk bara på att Harry Potter och liknande är fanfiction, och inte kan publiceras kommersiellt utan upphovsrättsinnehavarens tillstånd. Finns en sida för fanfiction här
men där skriver de för rent nöjes skull.
Tack för tipsen. Jag har lydit råden och åstadkom detta som jag brainade ihop nu på nattakvisten :pPsst här ta denna. Vadå? Använd denna till att öppna med. Det var en sen natt klockan va 03.00 och linn och jesica skulle göra ett inbrott i lilla kiosken som stod brdvid ett lägenhets område. Under dagen hade dem slagit vad i skolan om att dem skulle våga göra inbrott och sno triss lotter och siggaretter för att sedan käna cach. Det knakade till ordentligt och det ekade till så nästan hela lägenhets området fylldes av det knakande ljudet. Åå shit Shyyyyy…. äh det är lugnt alla sover ju och för den delen så kanske dem tror att det var en bil eller något. Dem öpnade fönstret som dem hade precis brutit upp. Jag vaktar utanför så gårndu in och ta så mycket du bara kan. Äru inte riktigt klok? Kan du inte gå in och jag vakta eller? För att rädda situationen så kontrade hon. Nämen asså du är så mycket smidigare och snabbare. För att få det att låta som komplimang en manipulativ tecknik linn använder. Jesica tittade in och började kravla sig över kanten på fönster brädan. Pullsen började öka direkt när hon satte ner första foten inne i kiosken. Men skynnda! Ja. Och så började jesica plocka på sig alt vad hon såg i värde. Det var ett halvskåp med massa limpor sigg, fem stockar snus, och underr kioskens disk såg hon en utdragbar låda som hon öppnade och där låg massa lotter. Åå finns det pengar i kassa? Hördes utifrån där linn stod och vaktade. Jesica gick till kassan men där fanns ingemting. Troligtvis tog kiosk gubben med sig kassa pengarna hem. Nää tyvärr. Jävla gubbe asså. Fortsättning följer ej. Heheh (har inte fixat stavning eller något i denna text)
Ser bra ut
Tack vad glad jag blir :)