Vad skriver folk på nu
Lite nyfiken bara på vad alla skriver på just nu? Någon som har något intressant projekt på gång? :D
Själv har jag kommit in på att skriva sexnoveller :O Inget mer seriöst dock, mest en rolig grej som får en att tänka på annat.
Men vad har ni för er? Dikter, sångtexter, manus, noveller, något bok projekt? :)
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Jag skriver en text på jobbet där jag beskriver vilka risker som journalister tar i sitt jobb. Anledningen är att jag vill förklara varför jag lika gärna kan skriva noveller och forma dem som intervjuer.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Precis avslutat andra utkastet till en bok men skriver även lite texter vid jämna mellanrum till en hemsida och har lite andra idéer till böcker på rad som väntar på att skrivas :)
Jag skriver fantasy för det mesta, men just nu är jag lite inne på ett utkast till en deckare jag hittade när jag letade igenom mina anteckningar. Jag har fler saker att skriva på än jag hinner med
Veronica
Sedan skriver jag på min blogg så klart!
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Jag håller på att arbetar mig igenom min novell. De stora delarna är klara, nu är det bara lite utfyllnad här och var för att driva berättelsen framåt och sedan finjusteringar.
Jag skriver berättelsen om mitt/vårt liv. Till mina barn, så att dom vet sin bakgrund. Jag skriver allt som jag minns, plus att jag har mina många dagböcker att gå tillbaka till.
Samtidigt är det ett jättebra sätt att få en överblick över hur livet har varit. Jag knyter liksom ihop påsen, så här på gamla dar. Det ger på sätt och vis ett lugn inom mig.
När jag blir klar vill jag skriva något helt annat. En novell, kanske?
Intressanta projekt ni alla verkar ha 😃
Ska snart börja att skriva på mitt bidrag till tidningen "Skriva"s Novelltävling 😃 Vet ju vad den ska handla om och hur jag ska lägga upp den, måste bara finna tid för att få ner allt på papper. Förmodligen det jobbigaste med att skriva skulle jag tro. Tiden.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!