Skriver en diktbok
Jag håller på att skriva en diktbok som ska vara klar till sommaren ska sälja den i en mindre skala :) Kan ni ge mig tips, vad tycker ni är kul att läsa eller se vad gör er intresserade?

Dikter ska skrivas från hjärtat. Det är svårt att säga att de ska handla om det ena eller det andra. Lägg gärna lite tid på att sortera dikterna efter t ex tema eller vad de handlar om.
Ett praktiskt råd: Kolla vilka olika företag som erbjuder print-on-demand och tryck av mindre upplagor och jämför dem.
Jag håller med Parsley. Det ska komma från hjärtat. Poesi är ju magi när det skrivs så att det fångar och berör coh det kan endast författaren via sin personlighet frambära tycker jag. Man kan liksom inte beställa från en poet…
/Maria
Jag håller med Parsley. Det ska komma från hjärtat. Poesi är ju magi när det skrivs så att det fångar och berör coh det kan endast författaren via sin personlighet frambära tycker jag. Man kan liksom inte beställa från en poet…
/Maria
Ursäkta dubbelpost.
/Maria
Jag menade inte på det sättet jag menade snarare teman som jag kan bli inspirerad av när jag skriver, självklart skriver jag allt från hjärtat oavsett. Men det finns Skrivövningar till exempel som uppgifter skriv en dikt om sorg eller liknande ett antal Dikter kan man få inspiration till på det viset måste ändå få ihop några till fast det kan jag ju få när fantasin flödar också
Sedan menade jag också upplägget av boken vad som får en att vilja läsa när man ser baksidan av boken och hur man placerar sina Dikter i vilken ordning i boken osv… så ni missförstod nog lite kanske! :)