Hjälp: Avslut
Jag skriver en liten kort historia om de sista timmarna för en kvinna som ska avrättas (elektrisk stol) efter att ha mördat sin pojkvän, hans älskarinna och ett barn.
Kortfattat så är det en kvinna som jobbar på sin mans gård och tror att hennes pojkvän ska fria. Det visar sig att han kommer hem med en kvinna som bär en förlovningsring. Han säger att kvinnan ska packa och dra…
När hon gråtandes packar så ser hon att mannan, kvinnan och sonen som älskarinnan och mannan har, går in i gårdens loge. Då går kvinnan ut och låser in de tre andra och bränner ner logen så att alla tre dör.
Så jag har lite svårt att får till färden mellan cellen och elstolen… Några idéer? :3
Måste du ha med det då? Ibland kan det vara mer effektfullt att avsluta innan, som t.ex med att hon hör dom komma för att hämta henne.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag har funderat på det men själva tanken var ju att få med det allra sista tankarna. Liksom stegen mot rummet och sånt. Det som jag tänkte skulle vara det sista är ögonbindeln hon får på sig innan hon åker i stolen.
Största problemet är att jag började med detta i höstas och det mesta av mina planer har hunnit glömmas bort sen dess så jag måste få tillbaka ideérna ;P
Kanske att du kan beskriva i detalj precis vad hon upplever under tiden/färden till stolen. Som en mindfulnessvandring. "Hon hörde det svaga surret av fläktarna" "ljudet av en penna som tappades på golvet" "fraset av fångvaktarens byxben" och liknande
🙂
Hmmm.. not bad:P Jag sätter en postit lapp vid texten om det :3
tack^^

Har du tid att researchläsa se om du kan få tag på Helen Prejean -Dead man walking. Boken finns på svenska och bör gå att hitta på bibliotek. Den har även filmatiserats, men i det här fallet kanske boken ger mer.
Nu är ju problemet att jag inte är mycket av ett läshuvud:/ Skriva är en sak men jag är inte superglad i att läsa….