Drivkrafter
Drivkrafter för att skriva
http://blog.forfattartips.se/2012/08/02/forfattarens-drivkrafter/
Vilka drivkrafter har du?
Skrivande är en form av andlighet, säger jag. Kommer man in i ett kreativt flöde så kommer man i kontakt med något större. Skriver man så är man mer uppmärksam på sin omgivning än annars.
För mig är det helt enkelt så att jag inte kan låta bli… Jag ÄLSKAR att skriva och har gjort ända sedan jag var barn. Jag har dock alltid bara skrivit för mig själv. Jag har aldrig låtit någon annan läsa och jag har till och med eldat upp när jag skrivit ut ett blogg för det var bara för mig, ingen annan.
För ett par år sedan började jag blogga och jag älskar det verkligen.
MEN, det är en annan slags skrivande. Man måste tänka på att andra ska läsa och man kan inte skriva vad som helst eller hur som helst. Min blogg är en humorblogg och det är sällan jag skriver om de där andra sakerna som jag skrev om förr när jag skrev bara för egen del.
Jag kan sakna det ibland. Eller… rätt ofta faktiskt. Men det blir inte av att jag skriver för mig själv längre. Jag har funderat på att skaffa en blogg till. En helt anonym blogg där jag kan skriva vad jag vill och hur jag vill utan att någon kan ta illa vid sig och utan att någon vet vem personen bakom är.
Då kan de läsa som tycker att det är intressant helt enkelt, man behöver inte tänka på att det ska passa "den stora massan" om ni förstår hur jag menar.
För jag behöver nog skriva om "allt det andra" också, jag får liksom inte ur mig det annars, det byggs bara på och det känns som om jag ska spricka om jag inte får skriva av mig.
Någon annan som gjort så?
/Bondmoran
Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu