Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 384 ggr
parsley
0

Bokförsäljningen minskar

[kissidor]
0

vad konstigt att biblioteken står för 90% av all e-boksläsning tycker jag 🤔. de har ju så litet utbud!

vore intressant att veta hur ljudböcker står sig i relation till detta. tjänster som storytel har iaf dragit en del av min bokkonsumtion dit, men även ökat min totala bokkonsumtion. dvs det har gett mig möjlighet att konsumera böcker i nya situationer

Gronstedt
0

Ja, nu när vi har Meröppet bibliotek (en strålande idé!), så tar inte jag mitt fulla ansvar för bokkonsumtionen längre Blinkar.

Magi-cat
0

Jag tycker det är väldigt bra att biblioteken anammat e-böckerna. Det gynnar läsning och läsning gynnar böcker och bokutgivning.

Undrar vad statistiken säger om ljudböcker kontra pappersböcker?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[kissidor]
0

magi-cat, ja eller hur, visst vore väl det högst relevant i sammanhanget? synd att de inte tar upp den statistiken också i artikeln 🤔

läste du den andra artikeln, den om e-lån? det bådar ju inte gott!

Magi-cat
0

#4 Nej den missade jag. Har läst nu…

Jag har också hört att avtalen (e-bok) är så där dåliga. Det måste ordnas till på något sätt!

Magi-cat
1

ur artikeln:

" I böckerna kan jag läsa om mig själv, min egen utsatthet, min svartsjuka, mina rädslor, min vardag, och det är människor jag aldrig träffat som skriver om mitt liv genom att skriva om sitt eget. Solidariskt och enastående! Där möts vi sedan. Där hämtar vi styrka hos varandra. Där lyfter vi oss själva upp till oss själva och där kan vi till sist lägga undan vapnen och varsamt älska varandra."

Fördelen är att "alla" skriver numera. Bloggar om inte annat. Ser vi början på ett annat landskap av skrivande där böcker minskar i betydelse men där skriven kommunikation ökar men tar annan form? Blir mer allmän?