Skrivlust iFokus

Skrivlust

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 460 ggr
parsley
0

Hur väljer du böcker

En undersökning om hur vi väljer böcker att köpa och/eller läsa

http://www.mynewsdesk.com/se/magic-wonders-ab/pressreleases/ny-undersoekning-saa-vaeljer-svenskarna-boecker-932919

Hur väljer du dina böcker?

Jag brukar utgå från boktips i tidningar och TV. Ibland fastnar jag för böcker som nämns på internet i t ex sociala medier. På biblioteket brukar jag titta efter de böcker personalen rekomenderar, samt ta en titt i vagnen för återlämnade böcker.

Tzatze
1

Eftersom det är mest faktaböcker jag läser så hittar det mesta på biblioteket eller tips på nån föreläsning jag har varit på. Jag hittar mycket fakta på nätet, men ibland behöver jag nått fysisk att bläddra i. Det händer att jag köper en bok som jag har fastnat för som jag först har lånat hem .

ilenna90
1

jag brukar leta efter bra tips på tex. goodreads.com men tyvärr finns ju sällan dessa böcker på biblioteket eller ens bokhemsidorna då majoriteten inte finns översatta till svenska. 
På biblioteket hittar jag väldigt sällan böcker när jag bara går runt och letar, men jag går väldigt ofta efter framsidan när jag letar böcker. Har svårt att ens ta upp en bok och läsa på baksidan om inte framsidan tilltalar mig.