Nanowrimo 2013
Nanowrimo är ett internationellt evenemang i november som innnebär att man skriver en roman på minst 50.000 ord på en månad.
50.000 ord / 30 dagar = 1667 ord per dag.
Någon som ska vara med eller varit med tidigare år?
Länk till nanowrimos engelskspråkiga hemsida

Lite tips om hur man kan gå tillväga finns här
http://kreativtskrivande.blogspot.se/2013/01/hur-man-skriver-klart-sin-nanowrimo.html
Jag har varit med flera år i rad och även kört i april och juli på Camp NaNo. Alltid vunnit de gånger jag kört. Oftast satsar jag på 100 000 ord om inte mer. Sen brukar jag vinna efter en vecka eller två också.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag ska vara med :) Ser fram emot det!
Jag skall vara med, har varit med sedan 2009 och även om jag aldrig lyckats skriva 50 000 ord just den månaden har jag i alla fall kommit igång med andra projekt. 😃
Men i år kanske jag lyckas…
/Ada
-----------------
Hemma hos mig bor två marsvin, två katter och en massa dammråttor
Blogg: http://blogg.vk.se/camilla
Hade aldrig hört talas om detta tidigare, men tycker det låter som en riktigt rolig idé. Ni som har varit med tidigare, skriver ni på engelska eller svenska? Finns det andra som skriver på svenska?
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Jag skriver alltid på engelska. De flesta i Sverige jag pratat med skriver på svenska.
Jag tror faktiskt inte jag fattar. ☺️ Skriver jag t ex i ett Worddokument och för över romanen till mitt konto på NanoWrimo den sista november?
Och kan man göra det utom tävlan? Kan man tävla på annat språk än engelska? Vad vinner man?
Okej, nu blev det fler dumstrutfrågor än jag tänkt, säkert står en massa på deras sida men jag hittar faktiskt inte.
#7 Ja du skriver i Word och lägger in texten på hemsidan i slutet av november för att verifiera att du nått målet. Du behöver naturligtvis inte officiellt vara med på hemsidan för att få skriva 50 000 ord. Du tävlar på vilket språk du vill, och det du vinner är att du skrivit 50 000 ord, samt att du kan få "knappar" att lägga upp på din hemsida eller en banner eller dylikt som intygar att du vunnit. Du vinner alltså ingenting officiellt.
#8 Tack, då klarnade det en del. 🙂
Fler frågor: när det är upplagt på sidan, kan alla läsa då?
Brukar ni vara aktiva i forumet, är det lite grejen kanske? (Fast man borde inte ha tid om man ska skriva på!) Ha "writing buddies"? Alltså jag förstår ju att man gör som man vill, jag bara undrar hur de flesta förhåller sig till detta. 🙂
#9 Ingenting läggs upp. Du ska bara verifiera hur många ord du skrivit. Det sparas ingenstans.
Jahaaa! Tack snälla du för hjälpen. Då är det ju (enligt mig) som en enda stor pepp!
Det är därför det finns.