Ny medlem!
Hej
Jag heter Nessie Jessica och är 22 år. Jag är ny medlem här på Skrivlust och på iFokus har jag främst hållit till på reborns i fokus, då dockor är något av mina största intressen.
Att skriva är min stora passion här i livet och jag har skrivit och hittat på historier sedan jag var riktigt liten. Nu, i vuxen ålder, skriver jag på min debutbok och efter att i flera års tid ha kastat halvfärdiga romaner i papperskorgen, skriver jag nu på någonting som jag bestämt mig för att inte ge upp på. Har skrivit på denna i ett års tid ungefär och karaktärerna lever omkring i mitt huvud mest hela tiden. :)
Jag skriver för ungdomar/unga vuxna, då denna grupp av människor fascinerar mig på något märkligt sätt. Kanske beror det på att jag någonstans är i den åldern själv. Jag skriver alla mina utkast för hand, då jag tycker att det är det mest fridfulla sättet man kan skriva på.
Jag läser även en hel del och då blir det ofta ungdomsromaner av det lite djupare och filosoferande slaget, verklighetstrogna böcker då jag inte är så mycket för fantasy och Science fiction, även om det kan vara och är mysiga genrer i sig. Sedan är jag lite förälskad i japansk manga också.
Sådär. Det var min "lilla" presentation över vem jag är och så. :) Ser fram emot att vara här på sajten och kanske dela med mig av någon novell då och då.
Vi hörs!
Nessie

Välkommen hit! Hoppas du ska trivas och dela gärna med dig av dina texter.
Jag är också ny här. Att skriva är en stor passion för mig också. Fast jag är inte vidare produktiv. Jag har skrivit 1,5 roman och ett par halvfärdiga barnböcker och då är jag dubbelt så gammal som du. Jag började i och för sig inte så tidigt. Jag har skrivit om den färdiga romanen många gånger, jag har hittat saker i handlingen som inte har varit helt realistiska bland annat. Jag hade ingen vana att skriva när jag skrev den första versionen heller. Kul att läsa om andras skrivande! / Monica.
#1: Tack! :) Det ska jag göra.
#2: Vad kul att skrivandet är en stor passion för dig också! Visst är det härligt att skriva. Jag har också skrivit om en del av min roman jag skriver på i nuläget, första kapitlet fick bli helt omskrivet då den saknade det djup jag önskade. Nu känns den delen mycket bättre, vilket är skönt. Nu gäller det bara att få färdigt romanen också. Har du planer på att skicka in dina alster till något Förlag eller så? :)
/Nessie
Jag har skickat den till flera Förlag. Först skrev jag en version som jag skickade till Bonniers och ett par till. Jag fick nej, lyckligtvis får jag säga med tanke på hur många brister jag upptäckte sen. Jag skickade den också, varför vet jag faktiskt inte, till ett litet Förlag som inte ens hade gett ut några böcker utan bara radikala skrifter. Helt malplacerat alltså, men jag fick i alla fall ett personligt brev med mycket positiv kritik. Men de kunde förstås inte ge ut en roman på 500 sidor. Jag lät den där boken ligga i flera år ett tag och skrev på annat, men sen läste jag den och utvärderade vad som måste ändras. Sen har jag skrivit om allt flera gånger, bytt namn på personerna i den och så vidare. Jag skickade den till tre stora bokförlag nu nyligen. Det ena verkade faktiskt fundera på det, men konkurrensen är ju stenhård. /Monica.