Mojwf - Ett brev till bror<3
Jag vill bara skriva av mig lite. Ni behöver inte läsa om ni inte vill,
Hur mår du där uppe i himmelen ? Jag mår själv skit här nere, Jag saknar dej så mkt.Förstår du hur ont det gjorde i mig kvällen den 03-03-08 19:12 ? Jag har inte ätit ngt sen dess.Jag har försökt att sova.Men det går dåligt. För jag bara tänker på dej. Mamma och pappa undviker mig. För vi var kopior av varandra. Det är synd.För jag behöver dom. Värkligen.
Din son ska födas idag. I kejsarsnitt. Jag ska inte vara där då. För om inte du får se din son födas.Ska inte jag göra det heler. Minns du när vi gifte oss ? Du hade nyss fylt 5. Och vi lovade den dagen att aldrig lämna varandra. Minns du när du berättade om hur man fick barn? Du sa att man ritade en bebis på ett papper och åt upp den, Sen så växte den där. Och jag ville ju ha en bebis. Fast hellst med dej.Men du sa att jag var förliten. Man fick inte vara 4 år. Jag saknar dej Sebastian<3
Urs vad du måste sakna honom. Tänker på dig. Vill bara påminna om att vi har en liten regle om att vi lägger alla våre texter i samma tråd, så om vi döper en tråd till "Mojwf texter" så får du lägga alla dina texter i den…
Okej, Visste inte det. Sorry.

Det är lungt, du kanske ska skriva lite mer i vanilg stil? Svårt och jobbigt att läsa kursivt hela tiden.
Jag trivs bäst med kursivt.

Okej. jag drar mig mer för å läsa det med helt kursivt jämt. Men men… det är ju jag. du behöver inte skriva som jag säger. ;)
(:

Vill du ha kritik på dina texter?
Jag vet inte. Jag har ju skrivt genom tårar, SÅ har bara litat på min fingrar.

#8 - Okej, du skriver iallafall bra. :) om det är någon tröst…
Hur gammal blev Sebastian?
Tack<3 Han blev 16 år.
Vet du hur det är att vakna upp på morgonen och veta att du inte sitter där vid bordet elr ligger i din säng ? Hur det känns att mista den människa som mitt hjärta fick energi av ? Hur glad jag blir av att tänka tanken -hoppas jag dör i dag ? Ser du mig ? Vet du hur jag lider ? Fösrstår du att jag aldrig kmr kunna skratta igen?att jag aldrig kmr kunna leva ett normalt liv igen ?
Satt och lyssnade på din favoritlåt i dag.Ville oxå passa på och hälsa att Liam mår toppen ! Men han saknar dej, det vet jag.. Jo,Elias var här idag.Han saknar dej. Han fyller 20 om 1 månad.Han hade sett framimot att fira sin 20 års dag med dej.Men det kan han ju ändå,Fast du inte sitter brevid honom. Jag börjar oroa mig lite över honom.Hans muskler finns inte där längre.Han är mager som en pinne. Fast jag är väll inte så mt bättre,Jag har inte ätit sedan -08 03 03 19:12. Har spytt 23 gånger nu. Ha.Hur kan jag hålla räkningen ? Är det sant att du ligger idin säng på kvällarna och ber mig krypa ned `Eller är jag knäpp? För du finns ju fan överallt.. Jag saknar dej Sebastian.Min Sebastian<3 Min älskade Sebastian,Som bara blev 16 år. Kanske är det bäst att säga Hejdå.Hejdå föralltid ? Fast du ljuger jag ju. För jag akn inte säga Hejdå föralltid.För vi ses ju snart. Om inte du kmr hem så kmr ju jag till dej. Men Hejdå för tillfället<3
Stackare *kram*
Det bästa vi kan göra är att minnas våra älskade som inte finns med oss längre, genom att uppskatta att vi fått lära känna dem och vad de lärt oss, samt gett oss en del av deras liv.
Jag tror inte de blir lyckliga av att se oss våndas eller sörja, utan vill se oss leva vårt liv lyckliga, och kanske sända dem en tanke ibland. Tror inte du?
Jag förstår att du är i en sorgfas, det är självklart att man ska vara i den, och det är nyttigt att gå igenom, men tänk så bra att du fått känna denna underbara människa, och dessutom fått lyckan att även behålla en del av honom genom dels dina minnen, men framförallt genom det största som finns, ett eget barn.
*kram*

Du skriver underbart vackert och känslofyllt om din bror!det gör ont i mig att läsa.Kan så väl känna din sorg,fast jag aldrig upplevt ett syskons död.Men så bra skriver du.. *kramar om*

Jätterörande texter. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste kännas. Men håller med Emma, det blir inte bättre av att inte äta. Han vill inte att du ska må dåligt och maten behöver du…
Skriv gärna mer om det känns bättre då.
Tack<3 Det betyder mkt att ni bryr er<3 Jag är helt änkelt inte hungrig:/

#15 Det förstår jag. Men att du spyr är ett tecken på att kroppen mår dåligt. Därför behöver du äta, även om det känns fel. Ta bara något litet, annars kommer du sluta på sjukhus med dropp och folk som kontrollerar dig konstant. Kanske bättre att kunna sitta i sin ensamhet ibland och bara få vara ledsen, men då måste du äta..
Jag har inget liv längre..

Mojwf…Jag tror att din bror skulle bli väldigt ledsen om han visste att du inte äter nåt.Hur ska du i framtiden kunna berätta för dina barn om din underbara bror om du inte finns mer.Din bror förtjänar väl att bli ihågkommen ? Tänk alla fina minnen du kan dela med dig av till dina barn sen…
Jag vet att allt är så svårt nu,men det blir bättre *Kramar om*
Jag vill inte se hans bar Liam växa upp med en annan pappa ? En kille som ska ta Sebastians plats ?! Jag kan se inte det. Jag vill skydda min bror ! Men jag kan inte..För jag vet inte vad jag ska göra ! Får panik flera gånger. Om nån rör mig skriker jag och får panik !
Jag vill itne ha barn. Jag vill ha Sebastian !
#19. Ingen kan någonsin ta hans plats. Men du vill väl inte att hans tjej ska vara ensam hela livet? eller att sonen ska växa upp utan pappa? Hoppas du snart mår bättre.
Nej det vill jag inte heller. Och därför orkar jag inte se detta. Jag vill bara vara med Sebastian ! Det ända jag ser är sebastian jag hör hansröst hela tiden ! Jag vill till han. Hålla hans hand och hålla om honom. Jag kan inte äta.. Det går inte….
Varför låsas dom bry sig ? Jag kan fan inte gå ut, alla glor och låsas bryr sig. Jag vet. För dom är lätad att han inte finns längre.Dom tyckte han var en jävla typ. Bara för att han inte bryde sig vad andra tyckte. Visst han var väll inget helgon, men vem fan är det ?
Jag tror inte du ska se det som så. Man vill ju inte att någon ska dö, oavsett om denne inte är ett helgon. Ingen förtjänar att dö, och det tror jag inte att någon önskar honom. Det vore väl värre om ingen brydde sig?
Jag vill inte att dom ska låsas bry sig. Jag vill bara ha stöd av dom som bryr sig på riktigt !
Men tror du inte att dom gör det då?
Nej, dom gör inte det. Dom flesta var rädda för honom. Han ville ingen illa, men vad kunnde han göra när alla var emot honom !? Han skydda alltid mig, och därför fick jag lätt fiender som var dum med mig, och då skyddade allltid min bror mig. och då blev föräldrarna arg på honom! Han hade slagit ner två poliser hotade ofta, Men va fan skulle han göra !? Om alla är emot honom , hur fan ska man gra då ?
Dom borde gett honom kärlek istället för hat,
Hej bror, Ville bara berätta hur jävla dåligt jag mår idag.
Elias tar hand om mig,Han gör mig till dig.Han ger mgi samma piller som du tog, Och jag har riktigt jävla kul, Men efter åt minns jga inte så mycket. Men kul det har jag, Det är så jävla mycket bättre än alkohol. Jag förstår dej nu. Äntlige, Bingo, Men du vet att jag mycket hellre vill komma upp till dig, Elias har lovart att hjälpa mig, Att hjälpa mig till dej, den dag jag känner mig redo, Redo att bli saknad av värden. Men först ska jag bli precis som du <3
Funderar på att hoppa framför tåget. Vill ju inte att mamma ska hitta mig hängande eller flyttande.
Älskade bror <3 Vi ses <3

Nu kommer jag sätta ner foten lite. Säg inte att du ska ta ditt liv. Ska du ändå göra det så ska du inte kasta dig framför ett tåg. Det blir många som blir lidande då. Lokföraren, alla på tåget, de som ser det, brandmännen som måste ta upp dig från spåret, de som ska ta hand om dig på sjukhuset. Sedan kan du misslyckas också. Har en vän som trillat, alltså inte försökt ta sitt liv. Han lever utan ben i dag. Sedan har jag mött de som blivit förlamade med mera.
Men det du borde göra är att träffa någon som du kan prata med. Psykolog eller liknande. Samt skaffa dig en stödperson som du kan lätta ditt hjärta för.
Men ta inte ditt liv, hota inte ens med det för vi är många som mår dåligt av att läsa det. Sedan om någon som tittar här och också känner sig nere kan din text få dem att ta steget och göra det hela.
Det du skriver låter mer som en hämd till andra. "Redo att bli saknad av världen". Men de lider inte om du tar ditt liv. Däremot vill du göra den ultimata hämnden så är det att inte ta sitt liv. Satsa på något vettigt och bra, bli bra på det och då blir du en vinnare.
Han tog sitt liv, men vill verkligen inte att du gör detsamma det är jag säker på. Tvärtom, om han kan dig så vill han se dig lyckas med ditt liv. Han vill inte att du ska vara med Elias som drar ner dig i samma träsk som han flydde från. Och sonen Liam, är nog stoltheten i hans liv. Du vänder ryggen till hans blod. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Förlåt, tänkte inte på det. Jag ska absolut inte plåga er mera. Han blev saknad av värden, det vill jag oxå bli.
Visst det är säker ett helvete för alla andra om jag skulle hoppa framför tåget, funderar på överdos ibland. Elias är den ända som får mig att känna mig "fri". Han ger mig saker som jag inte borde ta, men shit the fucking same..Vem bryr sig?
Jag undrar varje dag som går om Sebastian värkligen ville ha ett barn. Ville han det ? Han var 16 år, livligt och festade mkt. Vill man ha barn då ? Jag känner mig tyvärr inte släkt Liam längre, jag mår dåligt och gråter när jag tänker på hur jäla egoist jag är. Hur kan jag tänka så om Liam ? Min prins, Men jag vet inte vad jag gör på kvällarna längre. Jag är ute och drogar ner mig, Vaknar upp och minns inte ett piss.Vaf är det för liv? Jag kan inte sluta, För jag vill inte tillbax till den riktiga värden igen, Det är så jävla grym och sårar mig så oerhört mkt.
Förlåt om jag är egoist, men jag är som jag är. tyvärr-

Finns det ingen du kan anförtro dig åt, som inte drogar? Som inte har förutfattade meningar om ditt liv. För jag vill verkligen att du ser ljuset som finns långt, långt borta från dig.
Själv var jag ofta väldigt deprimerad som yngre. Ville inte leva med mera. Idag är jag otroligt lycklig at jag lever. Njuter av nästan varenda dag som jag får uppleva och känna vinden i ansiktet och kärleken runt mig. För det finns kärlek, en massa kärlek. Ibland där man inte tror det.
Lär gärna Switcbacks texter, så du får veta hur livet är som knarkare och livet efter. Tänk på att livet är hemskt nu, men det går över. Det lovar jag dig. Nu är jag oroad för dig och vill inte att du gör något dumt. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag tror inte att livet kan bli bra mer, Inte utan Sebastian. Han var den som höll mig liv.
Okej, jag ska läsa dem.
Den var fin, men jag vet itne om jag klarar av det. Min bror var min luft,mitt hjärst och mina andetag, Om jag ska leva så måste jag helt änkelt leva utan, hjärta, andetag och luft, Går det ?
Jag äter inte.Jag dricker inte. Jag drogar. Drogerna är mitt stöd & min mat, och det största, min kärlek. Jag vill värkligen inte vara kvar här, vad gör man då ? Hur försvinner man utan att någon blir sårad ? Sebbe sa en gång att jag skulle bli bgt stort när jag blev stor. O visst " han hade rätt, jag blev det jag vill, Som min bror. En missbrukare ? nej ngt jag älskar.Jag önskar att jag kunnde fortsätta leva igen.Men hållet imitt hjärta svide så jävla mkt. Det gör så fruktansvärt ont !
Elias lämnade mig den 25 mars -08- kl 20:18 ..Skärde sig över halsen och kvävdes.
Förkännar jag inte mer?
Urs vad du har det tungt just nu. Hoppas verkligen att du har någon att prata med om allt detta. Hör av dig om du vill prata av dig lite. *kram*
Jag kan hålla med dig om att droger är det enda stöd man har. Man kan vända ryggen till alla människor, djur och allt annat men man kan aldrig vända ryggen åt en drog.
Men jag lovar, med facit i hand, att drogerna hjälper dig bara en bit på vägen. Dom överger dig alltid när effekten slutar fungera, dom kommer aldrig att stötta dig i allt du gör. Du får aldrig nånsin samma känsla av en drog som du får av en uppriktigt omtänksam människa.
Jag har gjort allt och jag skulle göra det igen bara för att få uppleva känslan av att vara älskad igen såsom jag ändå är idag. Precis så som du oxå är och du bara vågar öppna ögonen och se.
"Minns du när du berättade om hur man fick barn? Du sa att man ritade en bebis på ett papper och åt upp den, Sen så växte den där. Och jag ville ju ha en bebis." Detta känner jag igen från boken Syskonkärlek :O
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jo, Den boken är ju "gammal" ? Många har väll kanske läst den, Inte jag så jag vet inte hur dt står där. Kanske fick han dt från den boken när han skulle berätta för mig ?
Vem ville inte ha en liten "docka" när man var liten ? :O