Annons:
Etikettskrivtävlingar-stipendier
Läst 1173 ggr
parsley
11/6/18, 4:42 PM

Novelltävling, klocka, 7 nov

Southside Stories Förlag

31 oktober kl. 16:53 · 

NOVELLTÄVLING! Har du en klockstory? Tävla och vinn signerat exemplar av "Klockboken" lagom till Fars dag!

En klocka kan vara så mycket mer än ett urverk som visar tiden och kanske smyckar vår arm. För många av oss är klockan snarare en länk mellan den tid som är, den tid som går, och de tider som flytt.

Vad betyder din klocka för dig? Bilden här nedan föreställer mig och min älskade morfar, samt den guldklocka som morfar själv köpte vid sin pension. Han hade inte arbetat 25 år vid någon av sina två huvudarbetsgivare och förnekades därför något som under tidigt sjuttiotal var en självklarhet. Jag ärvde morfars guldklocka och bär den alltid med extra stolthet. Rätten till en guldklocka kommer inifrån.

Så här går tävlingen till: Berätta om ditt favoritarmbandsur i en mininovell på max 800 ord. En jury bestående av Carl Hallvarsson - författare till "Klockboken" - samt representanter för Southside Stories utser fem vinnare som får varsitt signerat exemplar av "Klockboken". Skicka ditt bidrag till info@southsidestories.se senast 7 november för att vara med och tävla!

/Hans-Olov Öberg, förlagschef Southside Stories

Annons:
Upp till toppen
Annons: