Annons:
Etikettkreativitet
Läst 1433 ggr
sponny
7/5/18, 6:54 PM

Ideer till rollspelsäventyr

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan. Jag tänkte att jag skulle be om lite ideer som kan få kreativiteten att gå igång. Jag är spelledare i en grupp som spelar det svenska rollspelet Ur Varselklotet som utspelar sig på 80-talet där spelarna spelar barn som går ut på äventyr. Det är bara det att världen har gjort ett tekniksprång där en partikelaccelerator byggts på Mälaröarna som kan böja rum-tiden, robotar existerar tillsammans med antigravitationsskepp. Tillsammans med all teknik och äventyr spelar man scener från vardagen med bråkande föräldrar, skolan och mobbare. Så man blandar det fantastiska med vardagen. En intressant idé.

Så det jag skulle behöva lite nya idéer till äventyr för barnen. Vad kan de råka ut för, vilka tekniska faror måste de stoppa för att rädda Mälaröarna? Eller har ni idéer på saker som kan hända i vardagen?

Några exempel som jag jobbar med just nu: Vampyren - spelas som en skräckfilm till en början. Barn och vuxna hittas avsvimmade med sticksår på halsen. Det visar sig när barnen undersöker saken visar det sig att det är en robot som samlar in blod. Varför?

Mälaren - Fiskare får sina nät sönderrivna, någon mindre båt sjunker, någons metspö slits ur händerna på honom? Vad lever i sjön?

Tack på förhand

Annons:
Upp till toppen
Annons: