Aktuellt, evenemang, kurser och diskussioner

Storytel lanserar läsplatta

2018-05-15 16:03 #0 av: parsley

Storytel lanserar en egen läsplatta.

http://www.boktugg.se/2018/05/15/skrallen-storytel-lansarar-egen-lasplatta-med-eink-for-ebocker/

Brukar ni läsa på platta eller föredrar ni böcker? Jag föredrar böcker och har ingen speciell e-boksläsare. 

Anmäl
2018-05-15 16:50 #1 av: kissidor

Jag älskar mina läsplattor, har en Kobo och en Kindle. Inget ont om pappersböcker, men jag går aldrig tillbaka till det. Samma med film, musik och tidningar,  jag skulle bli tvungen att skaffa mig ett dubbelt så stort hus för att få plats med allt om det hade fortsatt växa i samma takt som det gjorde innan jag gick över till det digitala livet.  Och vilket bestyr det var att packa för en resa Kämpar! För inte tordes man ju åka nånstans med bara en bok inte, tänk om man hade kommit på att man var mer sugen på att läsa en annan! Nu har man flera hundra med sig och det väger ett par hekto Tummen upp.

Har även Storytelabonnemang för att kunna utnyttja tiden i bilen till böcker, men om de nu inte avser att även utöka sitt e-bokssortiment drastiskt ser jag ingen anledning att skaffa en storytel-läsplatta. För mig är det ett ljudboksabonnemang  och som sådant ovärderligt, men det räcker så. Dock tycker jag det var väldigt intressant att de tar det här steget - men de borde förstås ha lanserat den med stöd även för ljudböckerna på en gång.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2018-05-16 08:38 #2 av: MonicaLagerquist

Min man använder läsplatta när vi är utomlands.Själv får jag hålla mig till att lyssna på böcker pga min synnedsättning.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl
2018-05-16 09:08 #3 av: kissidor

Det låter smart att ta läsplattan när man reser bort, om man fortfarande föredrar pappersböcker annars. Bortsett från att man antingen måste köpa böckerna i dubbla versioner eller annars nöja sig med det utbudet man har i det formatet som är aktuellt för stunden förstås Glad

Det är ju nåt visst med att läsa böcker förstås, men vilken tur ändå att ljudböcker finns och i så bra utbud och till en överkomlig peng!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2018-05-16 09:37 #4 av: MonicaLagerquist

#3 Vi har Legimus både jag och in man.

S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.