Annons:
Etikettspråkdiskussioner
Läst 588 ggr
parsley
10/23/17, 6:35 PM

Högskoleprovets orddel

Högskoleprovets orddel brukar komma ut på nätet och det är alltid roligt att testa sitt ordförråd. Länk till DN, som inte verkar vara bakom betalvägg.

https://www.dn.se/ekonomi/fragesport/kan-du-klara-hogskoleprovets-orddel-1/?question=1

Annons:
parsley
10/23/17, 6:39 PM
#1

20/20 hade jag, men jag gissade på ett ord.

beem
10/23/17, 6:55 PM
#2

Kul att testa. 20/20.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

kissidor
10/23/17, 7:06 PM
#3

alltid kul att se att man fortfarande är med på banan 😃. var inte osäker på nåt heller den här gången, men man undrar ju när det ska börja komma in en massa nybildade ord som ungdomarna kan men inte vi 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Carmarino
10/23/17, 7:08 PM
#4

20/20. Lättare än jag räknat med. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Lona
10/23/17, 7:10 PM
#5

20/20 Visst har det blivit lättare de senaste åren? Det går för all del inte att jämföra med att sitta hemma i soffan och klicka i mot att sitta i en skrivsal och göra hela provet med den press det innebär, men ändå?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Carmarino
10/23/17, 7:30 PM
#6

Risken med att det är såpass lätt är att man börjar tveka. "Kan det verkligen vara så enkelt", och så kanske man väljer något annat för att man inte tror att det kan vara så lätt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: