Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 434 ggr
parsley
2017-10-03 08:34

Nobelpriset tillkännages 5 okt

5 oktober tillkännager Svenska akademin vem som får Nobelpriset i litteratur. 

https://www.svt.se/kultur/bok/nobelpriset-i-litteratur-tillkannages-pa-torsdag-2

Har ni några favoriter? Jag har sagt Bob Dylan i åratal, men han fick ju förra årets Nobelpris, så han lär ju knappast vara aktuell igen. Joyce Carol Oates skulle jag gärna se som pristagare, men jag tror inte hon får det.

Annons:
Magi-cat
2017-10-03 08:37
#1

Det skulle väl vara närmast en skräll om Joyce fick det efter så många år som hon varit favorittippad?

I år har jag särskilt mycket ingen aning…🤪


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sindri
2017-10-03 14:02
#2

Eftersom det är min födelsedag önskar jag mig Murakami. Men tror kanske mer på en kvinna, och rätt okänd, med tanke på förra årets pristagare.
Där jag f.ö. tycker  Leonard Cohen är en mycket större diktare, och betydligt mer allmängiltig.

Carmarino
2017-10-05 13:37
#3

Det blev den japansk-brittiske författaren Kazuo Ishiguro som fick årets nobelpris i litteratur.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sindri
2017-10-05 14:09
#4

Har inte läst mer än Never let me go och sett Återstoden av dagen - men det var ett bra val. Överraskande ung och känd.

parsley
2017-10-05 14:12
#5

Lite oväntat val. Återstoden av dagen har jag åtminstone sett som film, men jag minns inte om jag läste den i samma veva.

Upp till toppen
Annons: