Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 606 ggr
parsley
2017-09-11 08:20

Väggord och skyltar, OT

Hamnade i en diskussion rörande skyltar med visdomsord av typen Carpe Diem och Love is Friendship on Fire. Skyltarna har varit populära inredredningsdetaljer under en period och börjar av den anledningen bli vanliga på loppis. Jag kan inte låta bli att fundera på varför människor valt att dekorera sitt hem med dem och nu gör sig av med dem. Har orden haft någon betydelse för dem från början eller har det bara varit en inredningsdetalj?

Har ni några väggord eller citat på väggarna? Varför har ni valt dem? Jag har en broderad dikt jag fått av en vän, men inget om att Dammtussar är änglarnas små tofflor.  Ett tag hade jag en broderad korsstygnstavla med texten Röd lyser stugan bak hängbjörkars slöja komplett med både stuga och björkar, men den har jag inte kvar.

Annons:
Effie
2017-09-11 08:50
#1

Jag har fått en skylt om änglarnas små tofflor, av en vän. Jag har en broderad tavla (broderat själv) over ytterdörren"Var husets vän när du går in/när du går ut hav samma sinn". På jobbet sitter "If it's to be - it's up to ME!" (kanske lite för chefernas skull; vet inte, men jag tyckte den lät som en bra tanke).

Annars har jag väldigt svårt för citat som inredningsdetalj. Jag samlar på citat, men vill inte måla dem på väggen.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Upp till toppen
Annons: