Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 316 ggr
parsley
2017-04-20 11:05

Nätbokhandelns uppgång och fall

Boktugg redogör för den svenska internetbokhandelns uppgång och framtid. Allt färre böcker säljs i den fysiska bokhandeln. Många väljer att handla på Adlibris eller Bokus istället. Kommer e-boken att bli vanligare eller kommer bokläsarna istället välja att lyssna på böcker via t ex Storytel?

Hur är det med er? Pappersböcker, e-böcker eller Storytel motsv?

Jag föredrar pappersböcker. 

http://www.boktugg.se/2017/04/20/den-svenska-natbokhandelns-uppgang-och-fall/

Annons:
ladygrenners
2017-04-20 11:13
#1

Pappersböcker ska det vara! 😉

/Ladygrenners

Sommarek
2017-04-20 11:28
#2

Pappersböcker, absolut!

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Hime
2017-04-20 12:00
#3

Pappersböcker utan tvekan!

Carmarino
2017-04-24 13:27
#4

Pappersböcker för min del. Har så svårt att koncentrera mig på att lyssna på en ljudbok.

Adlibris vill för övrigt sänka priset på ny skönlitteratur. De tycker inte böckerna ska kosta mer än 120-130 kronor. Författarförbundet och andra Förlag håller inte med.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sommarek
2017-04-24 13:40
#5

#4 Har inte tänkt på det innan, men det är också en av anledningarna till att jag har svårt för ljudböcker - att hålla fokus.

Hmm. Jag hade kunnat tänka mig en prissänkning för att fler ska kunna köpa fler böcker - men det lär väl, som också påpekas, mest gå ut över författarna. Hade de tjänat mer på sina böcker jämfört med förlagen så hade det varit ett tänkbart alternativ.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Carmarino
2017-04-24 13:46
#6

#5 Vet inte hur det är nu med f-priset, men för väldigt många år sedan (ca 25), när jag hade en liten bokhandel, så var det ett i mitt tycke väldigt stort påslag på det. Är det lika mycket nu så tror jag nog det går att sänka utpriset. Fast det är klart; personal och lokaler kostar ju en slant.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Upp till toppen
Annons: