Annons:
Etikettskrivteknik-tips
Läst 470 ggr
parsley
4/15/17, 10:51 AM

Fenomenet Nora Roberts

Vad är det som göra att Nora Roberts böcker säljer så bra?

http://www.bliutgiven.nu/inspirationskrivtips/fenomenet-nora-roberts/#more-407

Annons:
Carmarino
4/15/17, 11:07 AM
#1

Tror att det sammanfattas rätt bra i meningen från artikeln "Nu har jag bara läst en av hennes böcker men jag är beredd att satsa en arm och ett ben på att alla hennes böcker följer samma grundstruktur."

Har läst ett par av hennes böcker och allihop handlar om ungefär samma sak, bara med olika miljöer och huvudpersoner.

Kvinnan i historien är alltid vacker, självständig, effektiv och rädd för ett nytt förhållande.

Mannen (den som blir hennes livs kärlek i slutet av boken alltså) är alltid jordnära, handlingskraftig, beskyddande, etc. etc. Även han är rädd för att satsa på ett nytt förhållande. Eller också vet han omedelbart att det är henne han vill ha, och är beredd att ge henne all den tid hon behöver för att våga ge sig in i ett nytt förhållande.

Innan de bägge kommer fram till att de vill leva resten av livet tillsammans, så är det förstås helt okej att träffas och ha sex lite då och då.

Sedan finns det alltid en huvudskurk, med medhjälpare, som förföljer kvinnan i berättelsen, men till slut brukar skurken alltid dö på något sätt så att samtliga "de goda" karaktärerna i boken kan pusta ut och slippa vara rädda längre.

Det känns lite som "standardformulär 1A", och för mig är det så fantasilöst att jag bara blir mer och mer irriterad ju längre jag läser. Därför läser jag numera aldrig hennes böcker.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: