Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 595 ggr
parsley
2017-04-01 15:25

1 april, OT

Har ni råkat ut för några aprilskämt eller sett några på nätet?

Jag har inte råkat ut för någon som skämtat med mig. På facebook har jag sett en restaurangkedja som skulle börja med larver i salladsbuffén och poliskatter från Örebro. På grund av bristen på polishundar skulle polisen även börja utbilda katter. På iFokus har jag sett en ljuddämpare till hundar eller barn.🙂

Annons:
Magi-cat
2017-04-01 16:03
#1

Poliskatten i Örebro var bra!🐱

Och i Helsingfors skulle polisen anställa fem svin!🐖 😂Till alla grisarnas fördelar hörde att de också kan leta upp tryffel, något som kom till god användning i fikarummet.

Såg också att swebus skull börja använda (nästan) självkörande bussar. På bilden ser man chauffören i bekväm viloställning med fötterna på instrumentbrädan.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
2017-04-01 17:10
#2

Här är en liten sammanställning över diverse aprilskämt idag. 🙂

Måste erkänna att jag blev väldigt misstänksam när jag läste om batterifärjorna i Öresund, och att initiativtagaren hette Jon Li Thium, att en konsult hette Magne Tism samt att det fanns en algoritmikterapeut vid namn Rehna Bluffet från Ströhm-Wechsel-Werke. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2017-04-01 18:32
#3

Umeå Universitet tillkännager (på engelska) att cykling till campus numera är förlegat. Nu ska studenternas transporter skötas via älgkraft!
Det finns ungefär lika många älgar i Sverige som studenter, så saken är klar: miljövänligt och hållbar förflyttning via älg är det som gäller! 

En "Swedish elk-volution"! 😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Katniss
2017-04-07 23:22
#4

Jag råkade ut för två stycken, båda från min bästa kompis.

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: