Annons:
Etikettskrivteknik-tips
Läst 567 ggr
[ThatMadeUpHorse]
2017-02-19 11:24

Hjälp med idéer och inspiration

(Ligger tråden i fel grupp så får moderator gärna flytta den.)

Så jag skriver en saga som ska vara klar före den 2/28 men har fastnat mitt i nu så tänkte se om jag kanske kunde få hjälp med de.

De om en vild häst som är på ett uppdrag för sin flock att hitta en ny säker vatten källa kan dock lägga till men du behöver verkligen inte vet nått om hästar för att kuna hjälpa till!

Huvud karaktären är ett sto/en tjej som är född i ett stall och uppväxt med hjärnskador. När Stallet senare bran ner blev hennes lungor skadade och och blev tvingad ut i vildmarken där hon levde med en indianstam i ett x antal år dock lämnade hon dom till sist och kom med i en flock vild hästar vilket är flocken hon är ny till nu.

Vad jag har av berättelsen hittills kortfattat är : hon går runt i en skog tills hon hör ljudet av en flod dock är floden för stark för att kuna låta föl/baby hästar springa runt där fritt, så hon följer floden tills hon ser en annan flock av bara hingstar/killar som hon väntar på ska flytta sig men de gör dom inte istället upptäcker en av dom henne   och efter några minuter av pratande så låter dom henne gå med dom över dagen, dock vet dom inte vilken flock hon är från och hon vet inte vilken flock dom är vilket leder till att dom inte vet att dom egentligen är fiender.

Igen du behöver inte kuna ett dug om hästar utan kommer du på nått kasta ut de så kan jag säkert bygga på iden och forma om den så den passar hästar 🙂

Annons:
parsley
2017-02-19 11:49
#1

Lite tips på hur du kan tänka

Utgå från att din huvudperson eller häst har ett mål. Den vill något. Det kan t ex vara att träffa en ny flock med hästar eller att träffa människor igen. På vägen mot målet så stöter hon på olika saker som hindrar henne att nå målet. 

Varför lämnar hon den gamla flocken vid floden? Är någon av hästarna elak mot henne? Känner hon sig rastlös och vill uppleva något nytt?

Någon i hingstflocken kan planera att döda henne eller att attackera den flock hon tillhört tidigare. Hon kan t ex höra ett samtal mellan två hästar som inte tror att hon lyssnar.  På natten smyger hon från hingstflocken och är nära att bli upptäckt. Hästen som står på vakt låter henne gå, eftersom han i hemlighet inte gillar ledaren. Hon försöker återvända till sin gamla flock, men skadas och faller i floden. En häst i den gamla flocken som varit elak mot henne räddar henne och tillsammans skyddar de flocken mot de elaka hingstarna.

Upp till toppen
Annons: