Annons:
Etikettskrivteknik-tips
Läst 2224 ggr
Lojs
2016-11-10 11:11

Bullet Journal

Jag har alldeles precis börjat med Bullet Journal, hade ingen aning om att det var så stort som det är.
Rent allmänt är det att man har en planeringskalender där man proppar in det mesta i livet, vad man ska göra, idéer man har osv.
Just skrivmässigt kan det vara ett ställa att snabbt skriva ner idéer som ploppar upp, börja skriva en text som dök upp i huvudet, ha en "tracker" där man följer hur ofta man sätter sig och skriver mm.
Allt man behöver för att komma igång är bara en anteckningsbok och en penna. =) Så det är ingen sån där grej där man måste köpa från nåt speciellt ställe eller prenumerera på någon mailinglista eller nåt annat som kostar extra pengar.
Sedan kan man tydligen köpa tillbehör i oändlighet upptäckte jag när jag började kolla i grupper på facebook och söka på pinterest.

I alla fall, jag har precis upptäckt det och känner att det kan passa mig som levde för min Filofax medan jag gick i skolan och tänkte att det säkert är fler här som använder en BuJo och kanske någon mer som precis som jag helt missat att det existerar. =)

I alla fall för att kolla vad det är rekommenderar jag först hemsidan för personen som kom på idén. http://bulletjournal.com/
Sedan finns det info i oändlighet om man kollar på nybörjar tutorials på youtube eller söker på pinterest.
Det finns även en hel del grupper på Facebook där man kan be om tips och råd, jag gick med i Bullet Journal Junkies och Bullet Journal Sverige (BuJo).

Jag ville väl inget särskilt med det här inlägget, bara dela vidare något som jag tycker verkar smart. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
parsley
2016-11-10 12:28
#1

Aldrig hört talas om. Tack för tipset! 🙂

strobii
2018-10-16 19:06
#2

jag upptäckte det här alldeles nyligen, och tydligen önskar sig min syster ett sånt ´kit´ i julklapp. finns det nån som har tips på vart jag kan hitta en prickad bok till ett lite billigare pris än panduros/akademibokhandelnn? vill ju kunna köpa lite kul tillbehör, och då är det tråkigt att behöva lägga minst 200 kr på bara boken :o när en linjerad precis likadan bok kan kosta 59 kr istället.. men jag antar att kedjorna lärt sig att dom kommer få sälja ändå eftersom det är så populärt.. -.-

Lojs
2018-10-16 19:32
#3

Nu vet jag inte vad de ställena har för pris, men här finns det ett kit som ser vettigt ut: https://tidformera.se/paketerbjudanden/leuchtturm-paket/
Clas Ohlson har ett jättebilligt https://www.clasohlson.com/se/Startkit-Bullet-Journal/44-3359

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

strobii
2018-10-16 20:00
#4

jo dom såg jag  :) men fortfarande lite för dyrt för min budget tyvärr :( 

nån som recenserat på clas ohlson skrev att det tyvärr var en usel bok som gick sönder redan efter några dagar. men tack för tipsen ändå! :)

Grace2009
2018-10-26 00:27
#5

Puttar upp denna gamla tråden. Håller du fortfarande på med din bullet journal? Finns det någon mer här som har hakat på? Vid årsskiftet ska jag starta!

Vizzla
2020-10-17 14:51
#6

Älskar min bullet journal. Både organisering, kreativitet och kalender i ett.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Grace2009
2020-10-17 16:05
#7

Bullet journal var kul, men inget som fungerar för mig. Jag behöver översikten av veckouppslag, och det blev liksom för mycket arbete för att jag skulle orka hålla igång det. Kul de perioderna man är kreativ i, ett jobbigt måste när man bara orkar ligga i sängen och stirra i väggen. Jag har gått tillbaka till min gamla kalender och göra lite collections i slutet av den istället.
Att göra som Ryder Carroll fungerar inte för min del eftersom jag behöver planera in för vissa datum och kan inte ha det löpande på det viset.

Det var en rolig erfarenhet och har väl lärt mig en del, men att göra helt i blank bok är inte för mig.

Upp till toppen
Annons: