Annons:
Etikettskrivteknik-tips
Läst 580 ggr
Blanksteg
11/9/16, 8:40 PM

Vad krävs för att ni ska börja skriva?

Hej!

Jag undrar lite, behöver ni vara i ett särskilt mode för att ni verkligen ska sätta igång och skriva?  Eller kan ni skriva typ när som helst?

Jag upplever att jag har det lättare att sätta igång och skriva när jag är emotionell, arg eller så. När det finns mkt känslor inom mig. Idag lyckades jag skriva 719 ord och få till en hel story. Bara redigering kvar, sen är novellen klar att skickas till en noveltävling. Det var lättare att skriva den när jag var arg osv, på grund av valet i USA.

Jag har annars verkligen svårt att sätta igång skrivandet, även om jag känner en stark skrivlust. Får svårt att komma på vad jag ska skriva, och får prestationsångest och blir inte nöjd. När jag väl skriver så lyckas jag kanske bara skriva 100-200 ord åt gången, och oftast raderar jag det. Är väldigt sällan som jag lyckas skriva längre stycken som idag.

Annons:
Tarotstollan
11/9/16, 9:28 PM
#1

Det var längesedan jag skrev någonting förundantag av här inne, dagbok och privata brev.
Jag måste ha lugn och ro runt mig, inget som distraherar och jag behöver vara lugn själv för att kunna hitta mitt inre "tänkarrum"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MelodyX
11/10/16, 12:03 AM
#2

Jag håller igång mitt skrivande med blogg. Tyvärr både jobbar och pluggar jag nu och recenserar böcker däremellan, så jag har inte tid eller möjlighet att skriva också. Men hoppas det ska bli ändring på det.

Upp till toppen
Annons: