Annons:
Etikettnovell-roman
Läst 1283 ggr
Ineedhelp613
10/23/16, 4:20 PM

Behöver hjälp med novell

Hej ! Jag går i 8 an och nu så ska vi skriva noveller och alla har redan börjat förutom jag för jag kan inte skriva en novell Skulle vara jätte tacksam om någon kunde hjälpa mig att skriva den för den ska in om 2 veckor Jag får seriöst panik och har skiit mycket ångest över det här Tacksam för svar / en stressad tjej

Annons:
Maria
10/23/16, 4:51 PM
#1

Att du ber någon annan skriva är ju rent fusk och jag tror ingen vill medverka till det.

Du har hela två veckor på dig så försök att hitta ett ämne du gillar. Djur, sport, lekar eller liknande och hitta på en historia som handlar om detta. Alltid lite lättare om det är ett ämne man kan lite om.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Soligajag1
10/23/16, 6:09 PM
#2

Hejsan "Ineedhelg613" 🙂 

Säger som Maria , , man kan ju inte skriv a en Novell till någon. 

Du kan titta på olika sidor där det finns Noveller , , tex, Poeter.se , gå in o titta hur dem har börjat skriva och vilket ämne . 

Om du tycker om blommor , kan du ju börja med tex;  

Dessa blommor doftar som havet och ger mig en inre ro. . . 

Lycka till ! Kram 🙂

HH 🙂

Em_
10/23/16, 6:10 PM
#3

Usch stress är så jobbigt :( Men plagiat är aldrig okej. Dela upp det i steg så känns det inte så överväldigande :)

Till exempel:

Dag 1 - tänk ut en händelse

Dag 2- hitta på 2-3 karaktärer som är med om händelsen

Dag 3 - skriv inledning, ge karaktärerna lite bakgrund och beskriv hur de hamnar i situationen. Kan räcka med några meningar

Dag 4 - beskriv händelsen och hur karaktärerna reagerar

Dag 5 - skriv avslutning. Hur mår karaktärerna efteråt? blev det ett lyckligt eller sorgligt slut?

Dag 6 - läs igenom, flyter det bra? Lägg till och ta bort meningar om det behövs.

Dag 7 - rätta stavfel, kom på en titeln

Dag 12 - läs igenom igen, är du fortfarande nöjd? Ändra det sista och lämna in.


Upp till toppen
Annons: