Annons:
Etikettkreativitet
Läst 2766 ggr
sossos
10/20/16, 6:14 PM

Rubrik till berättelse

(Första gången jag skriver här och vet inte om jag lagt under rätt grupp) Hej! Vi har som uppgift i skolan att skriva en berättelse, ämnet var helt fritt. Jag har skrivit och ska snart lämna in den men kan verkligen inte hitta en passande rubrik! Min berättelse handlar kortfattat om en icke-binär som blir mobbad för detta, hen har det mycket svårt även i hemmet. En dag kommer en ny tjej till skolan, hon är gay och får upp ögonen för huvudpersonen. Den nya tjejen har ett stort självförtroende och hjälper huvudpersonen att bli accepterad och känna sig trygg i sig själv. Vill inte ha någon självklar rubrik som "Icke-binär", "Alex och Jasmin" eller liknande utan tänker mer något som "en stjärna i mörkret" Bomba mig med förslag och insperation! Tack på förhand!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
parsley
10/20/16, 6:56 PM
#1

Har du någon bra mening eller replik i texten som du kan använda? Någon citat från en låt du gillar eller titeln på en låt?

Får du inga bra tips så sov på saken, ta en promenad, diska eller duscha, så kanske du kommer på något du gillar. Ofta hjälper det att gå ifrån och göra något annat. Om inte, kör på En stjärna i mörkret.

sossos
10/20/16, 7:34 PM
#2

#1 Tack! Vad tror du om "En källa till ljus" eller är "En stjärna i mörkret" bättre? Tänker att jag lägger till en mening på att passande ställe så de kanske passar bättre.

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

parsley
10/21/16, 7:14 AM
#3

Jag fastande för En källa till ljus.

Wowy
10/21/16, 11:05 PM
#4

Det är fint att återknyta titeln till en formulering i berättelsen. I mina längre berättelser brukar jag plantera in titeln i historien, medvetet eller omedvetet. Det skapar en koppling som jag tror läsaren njuter av. En källa till ljus låter spännande, tycker jag. Lycka till!

"Vi som lever är bara döda på semester, nån sorts sommargäster" Bodil Malmsten

/Wowy, medarbetare på Vegan iFokus☀️

sossos
10/23/16, 6:31 PM
#5

Tack så mycket! Kör på "En källa till ljus" :)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Upp till toppen
Annons: