Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 2051 ggr
Shailina
2016-04-05 10:28

Kalligrafi

Någon fler som har interesse för det? :) 

För många år sen hade jag ett sett jag köpt på en bokaffär. men lyckas förlora det under årens gång. Nu beställde min pojkvän ett till mig då han såg jag satt och trånade efter ett via amazon! :D 

I går kom det hem. I dag skall jag köpa ett rutblock för att öva mig upp igen på snyggskrivandet.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Annons:
Eda
2017-07-04 09:25
#1

I min handikapptipsblogg har jag nyligen gjort ett inlägg om kalligrafi för nybörjare eftersom jag tror att tekniken också passar för rullstolsburna och för personer som bara kan använda en hand. 

I inlägget finns med en litteraturlista på vilka böcker jag tror är lämpliga för nybörjare. 

Se: Kalligrafi & skönskrift för nybörjare

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Effie
2017-07-04 13:32
#2

Jag gick på kurs I det, för ett antal år sedan…funderar ofta på att plocka fram grejerna igen. Det är rofyllt att öva skönskrift.

Ser man min vanliga handstil tror man inte att jag lärt mig kalligrafi…

Läste en gang en bok om grafologi, där en tanke var: om mående kan påverka handstilen; kan då handstilen, att öva skönskrift, påverka måendet?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Eda
2018-11-29 14:35
#3

Mitt blogginlägg gällande kalligrafi är nu uppdaterat med lite nyare böcker.

https://handikapptips.wordpress.com/2017/06/29/kalligrafi-skonskrift-for-nyborjare/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2018-12-02 10:00
#4

Länken här ovanför blev dessvärre fel, den skall vara: 
Kalligrafi & skönskrift för nybörjare. Del 2.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Dextersss
2018-12-04 07:14
#5

Wov.. vad lat man är egentligen!😴

För det är ju mer levande och behagligare för ögat, dessutom blir stilen mera personligt individuell. Helt klart att man ska pröva detta!🙂

Simma lugnt!

Upp till toppen
Annons: