Annons:
Etikettskrivlust
Läst 139 ggr
Syntium
2022-09-02, 09:47

Skrivlust 2.0

Jag tog över Skrivlust i april 2019 (tydligen) och nu fick jag ett anfall av att lägga ner lite energi på denna sida. Bättre sent än aldrig sägs det ju.

Angående etiketter
Har sett över etiketter och Lexikon. Är inte klar än, men det är lite mer som jag vill ha det. Lägg helst inte till nya etiketter själv utan lägg ett förslag till "ledningen" (återkommer till det).

Angående innehåll
Vad skulle ni vilja att sajten innehöll? Nu har jag sett lite gamla inlägg och tydligen har det varit lite tävlingar och grejer, vore det intressant? Om det vore intressant kan man ju diskutera upplägg då. Andra idéer? Använd etiketten skrivlust.

Angående tankar framåt
Det här vill jag göra: En prompt/skrivutmaning per vecka. Ni skriver i den tråden det ni blir inspirerade till utifrån prompten. För skojs skull, ingen tävling.
Etiketten eget-intresse kan man skriva om ett eget specialintresse bara för att det är kul att dela med sig om sånt man är intresserad av. Andra får lära sig något och förhoppningsvis kickar det igång skrivlusten att skriva om något man tycker om.

Jag vill rekrytera en Medarbetare till att börja med. Någon som tycker om att skriva och känner att den har energi och lust och idéer att plöja ner i sajten. Är du intresserad? Skriv ett pm.

Ja, detta är väl en början. Hoppas vi kan få sajten lite mera aktiv tillsammans!

"I'm too old for this shit."

• Redigerat 2022-09-03, 05:30 av Syntium
Annons:
Moon AppleGrey
2022-09-02, 10:02

Prompts/utmaningar är en jättebra idé, och något jag själv använder mig av då och då vid behov. 😊

'We're All Mad Here'
Alice's Adventures in Wonderland

Värd för Musik & Återbruk.
Medarbetare på Hår, Medeltiden, & Vikingar

/ Billy

Herveaux
2022-09-02, 11:34

Åh, vad roligt! 🥳
Att ta hjälp av writing prompts tycker jag är suveränt för att kicka igång inspirationen.
Det skulle vara superskoj med såna prompts-trådar här inne. 😀

// Harley 🏳️‍🌈⚧️
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Hästar & ridsport, Film, Hamster

annia1
2022-09-02, 17:13

Vet inte om det är ok att skriva i den här tråden då den egentligen är till för förslag vad som ska vara på sajten.

Såg inne på support att det håller på att städas. Ett par synpunkter.

När det gäller Lexikon. Enligt etiketten Lexikon så ska det finnas 26 trådar. Men det finns bara 20.

Av dom 20 så är det 2 som det kommer upp 404 ett fel uppstod. Gissar att dom är borttagna. För att dom ska försvinna från Lexikon så får ni återpublicera dom 2 och ta bort markeringen för Lexikon sen ta bort dom igen.
de två är.
action
https://skrivlust.ifokus.se/discussion/1229153/_

skrivhandböcker
https://skrivlust.ifokus.se/discussion/1319136/_

Sen ett förslag att titta under etiketten Lexikon (där det just nu står 26) kika på alla dom trådarna, om dom ska höra till Lexikon, har dom då markeringen att dom ska tillhöra lexikonet.
För min del blir det lite bakvänt att använda Lexikon som etikett om tråden inte finns under Lexikon.

En annan sak som jag såg på support. Gäller borttagna trådar att du Syntium inte ville använda funktionen ta bort eftersom de inte bryter mot reglerna.
Ett förslag. Gör en etikett som heter tex borttagna trådar och gör så att den bara syns av admins. Och sen byter etikett på de trådar ni vill ta bort till "borttagna trådar".

.

• Redigerat 2022-09-02, 17:14 av annia1
Moon AppleGrey
2022-09-02, 17:19

#3: en etikett för borttagna trådar är dock överflödig, då det finns en kategori för borttagna trådar på varje sajt.

Eller menar du att man ska ändra på synligheten för specifika trådar allt eftersom?

'We're All Mad Here'

/ Billy

annia1
2022-09-02, 18:13

Moon AppleGrey #4 jag vet att det finns en specifik kategori för borttagna trådar.

Men om du läser tråden inne på support som Syntium startat idag specifikt inlägg #12.
https://support.ifokus.se/discussion/1548099/sla-ihop-etiketter

Att när admin använder funktionen "ta bort" som finns under hantera så anmäls trådarna och det vill hen inte göra eftersom de inte bryter mot nå regler.

Så mitt förslag har sitt ursprung i inlägget i tråden på support.

.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Moon AppleGrey
2022-09-02, 18:18

#5: så alltså menar du att vi ska ha en separat etikett, och sedan ändra synligheten på de specifika trådarna så att bara vi admin ser dem eftersom inläggen i sig inte är borttagna.

'We're All Mad Here'

/ Billy

Annons:
Syntium
2022-09-02, 18:56

#3 Tack för upplysningen! Jag har varit och stökat inne på sajtens Lexikon och flyttade om lite. Gav några lexikon-inlägg nya etiketter och dolde några. Tog bort lexikon-taggen på några men kan ha missat nåt. Lexikonet är under omarbetning också.

"I'm too old for this shit."

annia1
2022-09-03, 01:11

Moon AppleGrey #6 nu har ju Syntium fått svar på support. Och "ta bort" har testats så att nu vet inte bara hen utan även andra hur det faktiskt fungerar i nya iFokus.

Men sett rent tekniskt/praktiskt. En etikett/kategori som bara admin kan se är borttagen från den öppna sajten oavsett vad den den etiketten/kategorin är tänkt att användas till.
Och en etikett/kategori som bara admin kan se kan användas till flera olika saker.

.

Moon AppleGrey
2022-09-03, 09:45

#8: ja, var ju jag och tatsu som testade det.

Och sedan ville jag bara få klarhet här i tråden hur det var du menade.

'We're All Mad Here'

/ Billy

• Redigerat 2022-09-03, 09:45 av Moon AppleGrey
Upp till toppen
Annons: