Annons:
Etikettskrivlust
Läst 1021 ggr
Meja H
9/19/17, 11:36 AM

Vill skriva en bok

Hej jag vill skriva en faktabok om hamstrar men behöver lite hjälp att komma igång :)

Jag behöver ett program där jag kan skriva, fixa bilder och få fram bakgrunder på pappret. Men får inte igång word eller nåt sånt :/

Snälla hjälp så jag kan komma igång<3

Annons:
Niklas
9/19/17, 11:52 AM
#1

Börja med texten och samla på dig bilder under tiden. Du kommer ändå att behöva flytta runt bilder och text så lägg inte för mycket energi på layout innan du börjar bli färdig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

parsley
9/19/17, 12:01 PM
#2

Har du problem med Word så finns det gratis program med samma funktion, t ex Open Office. 

Håller med # 1 om att

  1. skriv texten först

  2. samla bilder

  3. gör lay-out

Tänker du skicka in boken till ett bokförlag så behärskar de design och lay-out. Bokförlag ger ut böcker de tror de kan tjäna pengar på, så de ger inte ut alla manus som skickas in till dem. Det finns också ett antal olika företag som trycker böcker åt personer som vill ge ut böcker på egen hand. Där får man jämföra alternativen och se vad det kostar och vad man får för pengarna. Har du mycket bildmaterial så kanske även fotoböcker vara av intresse.

Meja H
9/20/17, 12:58 PM
#3

#1 Tack :D

#2 Tack så mycket för hjälpen :D

Är helt ny i detta ämnet så kan typ inget

parsley
9/20/17, 1:22 PM
#4

# 3 Fråga på, om det är något mer du vill veta.

Niklas
9/20/17, 4:40 PM
#5

Här kanske du kan hitta användbar information också. http://sjalvpublicering.ifokus.se/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Heberniclobochs
9/28/17, 4:26 PM
#6

Inte för att vara den som är den, men såg att du är född 2004 och det att skriva seriös facklitteratur är ingen lätt uppgift. Språket måste hålla en hög standard och all fakta måste refereras till.

Hamstra på dig befintlig hamsterlitteratur för att se om det finns luckor i forskningen att fylla eller är allt redan sagt kanske? Studera på! Finns inget bättre än att lära sig.

Annons:
parsley
9/29/17, 3:53 PM
#7

# 6 Jag tror inte man behöver överdriva det här med forskning när det gäller att skriva om sällskapsdjur. Djurkunskap räcker långt och man får också tänka på vem som ska läsa boken. En bok som riktar sig till barn och ungdomar som gillar hamstrar behöver inte vara lika ambitiös och vetenskaplig som t ex en bok om medicinsk forskning.

Meja H
10/1/17, 3:17 PM
#8

 #5 #6 och  #7 Tack :D

Upp till toppen
Annons: