Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 555 ggr
parsley
2017-07-25 11:12

Ljudboksvågen

Att lyssna på ljudböcker blir allt populärare, enligt ett inlägg på Boktugg.  Lyssnar ni på ljudböcker eller föredrar ni pappersböcker?

Jag föredrar pappersböcker.

http://www.boktugg.se/2017/07/24/ljudboksvagen-som-kan-spola-bort-textboken/

Annons:
Carmarino
2017-07-25 11:36
#1

Föredrar också pappersböcker. Har så svårt att koncentrera mig på att bara lyssna. Det är alldeles för lätt att tankarna börjar "vandra" på helt andra håll, och så är helt plötsligt kapitlet slut utan att jag har en aning om vad som hänt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JMW
2017-07-25 12:35
#2

Jag har lyssnat på ljudböcker i några år nu. Tycker det är besvärligt att läsa böcker. Jobbigt i sängen eller var som helst för den delen. Tycker inte heller att det funkar så bra sedan jag blev med glasögon. 

Jag har lurar på mig jämt. Perfekt när jag är ute i trädgården och påtar, när jag sitter vid maskinen med jobb eller gör diverse hushållssysslor. Skulle inte kunna ta mig den tiden att sitta sysslolös med en bok i handen.

Namiko
2017-07-25 13:00
#3

Jag föredrar pappersböcker. Jag minns saker jag läser mycket bättre än sånt jag hör plus att det är mycket svårare för tankarna att börja vandra när man har en text att fokusera på, även om det händer ibland ändå. Jag har testat ljudböcker, främst för att jag älskar att handarbeta och vill ha något att lyssna på samtidigt, men det tar oftast bara 5-10 minuter innan jag slutar höra ljudboken helt och hållet.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Effie
2017-07-31 13:47
#4

Jag föredrar nog pappersböcker. Lyssnar på ljudböcker när jag inte kan läsa en bok: på promenad, I bilen, när jag dammsuger eller lagar mat, när jag har svårt att somna… Självklart måste det vara en bok där det inte är hela världen om jag råkar missa lite grann.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mortiscia
2017-07-31 14:45
#5

Jag läser bara pappersböcker. Som barn hade man ju radioföljetonger och det är ju trevligt men inget som fastnade. På samma sätt tycker jag inte om ljudböcker, många gör annat medan de lyssnar men då blir det inte fokus på varken det ena eller det andra tycker jag.

Upp till toppen
Annons: