Annons:
Etikettevenemang-kurser-utbildningar
Läst 560 ggr
parsley
2017-07-02 14:58

Myntbytet

En bokhandlare i Höganäs välkomnade kunderna att betala med gamla mynt och ökade sin försäljning. http://www.boktugg.se/2017/07/02/hoganas-bokhandel-valkomnade-folk-att-betala-med-gamla-mynt/

En liten solskenshistoria. Skönt att bytet av sedlar och mynt ska vara avklarat nu. Jag vet inte hur många gånger jag stått och petat ner mynt i kassaautomaten bara för att bli av med dem, det senaste halvåret. 🙂

Annons:
Carmarino
2017-07-02 15:46
#1

#0 Men tyvärr så fick man ju sedan tillbaka de gamla mynten i växelpengar också.

Har själv inte haft så många gamla mynt liggande, och de jag har kvar de är sådana som jag vill spara. Brukar lägga undan ett eller två av varje sort, av nostalgiska skäl, varje gång de slutar med/byter ut de gamla mynten. 🙂

Höganäs bokhandel har säkert fått igen pengarna det kostade att lösa in mynten, genom all den reklam de fått i tidningarna. Det unnar jag dem verkligen. 🙂🌺


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Eda
2017-07-02 22:08
#2

Egentligen är det ju ingen större panik med att lämna in mynten, sätter man in dem på bankkonto så går det bra t.o.m 31 augusti 2017 och 100- och 500-kronorsedlarna t.o.m. 30 juni 2018.
Men visst har det märks det en viss panik i butiker, jag har insamlingsbössor i några butiker för Läkare Utan gränser och jag märkte idag att de fyllts fulla på nolltid med nästan bara enkronor!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
2017-07-03 09:20
#3

Vad jag läst så tar ju de flesta banker ut en rätt ordentlig avgift, även om man sätter in pengarna på sitt eget konto. Fast jag kan ju ha missförstått det. Sedan är det ju inte alla banker som hanterar kontanter längre, så det är inte så konstigt om insamlingsbössorna blir fulla av gamla mynt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Eda
2017-07-03 09:38
#4

Myntkartan hittar man närmaste plats för myntinsättning. De har en sökfunktion där man fyller i gata, stad eller postnummer https://www.myntkartan.se/

Om man behöver betala något extra för insättningen vet jag inte, i vilket fall har jag inte behövt betala något för  insättningen när jag sätter in pengar på Läkare Utan Gränsers konto, men det kanske beror på att de är en ideell organisation.🌺

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: