Annons:
Etikettskrivtävlingar-stipendier
Läst 802 ggr
parsley
2017-05-29 13:47

Novellantologi - Rädsla

Information från  https://www.facebook.com/events/800151246809171/?acontext=%7B%22ref%22%3A%223%22%2C%22ref_newsfeed_story_type%22%3A%22regular%22%2C%22feed_story_type%22%3A%22263%22%2C%22action_history%22%3A%22null%22%7D

Temat för novellantologin med titeln ”Över en fika i Svea Rike” är SÅDANT SOM SKRÄMMER OSS. 

Bakgrunden till detta tema är att jag har under en längre tid upplevt att i stort sett alla människor i vårt samhälle bär på rädsla. Både på ett individplan (som exempelvis att vara orolig för vad andra ska tycka och tänka om en, oro för att pengarna inte ska räcka, ängslan för att bli uppsagd från jobb eller bävan för att ens partner ska lämna en) och samhällsnivå (som en kollektiv rädsla för att Sverige tar emot för många asylsökande och vad det gör med vårt samhälle lika väl som rädsla för normaliseringen av partier som SD - jag upplever båda sidor lika rädda). 
När någon är rädd tar den personen dåliga beslut.

Jag vill lyfta fram alla dessa rädslor och samla dem i en novellantologi om rädsla i dagens Sverige. Förutom huvudtemat ska åtminstone en del av handlingen ska utspela sig över en fika. Om din huvudperson fikar ensam eller tillsammans med andra har ingen betydelse. Det spelar heller ingen roll var fikastunden äger rum. Det kan lika gärna vara hemma, på ett café eller personalrummet som hos en vän, i skogen eller vid en picknick.

För mer information om riktlinjerna för novellen läs vår FAQ som du hittar som fastnålat inlägg i detta event. Vänligen skicka din novell till e-post info@ariton.se senast 2 juli 2017 kl 23.59 för att vara med i uttagningen.

Ariton Förlag ger ut böcker inom personlig utveckling. Vi fokuserar på berättelser som berör som vi sprider genom böcker, artiklar i våra fem webbtidningar, webbradio och webb-tv.

Petra Ariton
Förlagschef
info@ariton.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: