Annons:
Etikettskrivteknik-tips
Läst 588 ggr
Angelles
2017-04-23 09:59

Feedback, byte av texter.

Hej!

Jag är ny här på ifokus 😃

Jag vill stämma av lite om det finns någon skrivintresserad som är intresserad av att byta och ge feedback på varandras texter? Jag skulle behöva lite konstruktiv kritik och jag gillar även att läsa andras texter :)

Annons:
Maryam Cullen
2017-04-24 12:49
#1

Hej Angelles!

Jag skriver just nu på en roman som jag tänker publicera. Jag har tänkt skicka den på ett lektörsutlåtande, men jag har inget emot att låta dig läsa delar av den och även läsa några av dina texter :)

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" - Albus Dumbledore, av J.K Rowling

Angelles
2017-04-25 05:57
#2

#1 Hej!

Åh vad kul! Läser gärna! 😃 Jag skriver också på en roman men den är jag inte riktigt redo att visa, dock skriver jag även på lite noveller och essäer som jag förhoppningsvis kan sätta ihop till en samling och dom måste jag börja visa för andra nu även om det är läskigt :)

Jag PM:ar dig så kan vi kanske byta mejl och sända därigenom så att texterna kommer i rätt format?

parsley
2017-04-26 16:38
#3

Har du facebook så finns det ett par ställen till där du kan fråga efter Testläsare, t ex grupperna Författare på Facebook, Författare söker Testläsare och Författarsällskapet. Lite vuxenvarning på grupperna, så 18 + tycker jag. 🙂

Skrivpuff är en sida där en del lägger ut kortare texter, ofta länkad från egen blogg. Meningen är att man ska skriva en text inspirerad av t ex ett ord eller en mening, men har man en färdig text, så är det ju inget som hindrar att man lägger ut den. Lite artigt och trevligt, men om man ber om lite hårdare kritik så tror jag man får det. http://skrivpuff.blogspot.se/

Angelles
2017-04-28 08:41
#4

#3 Tack för tips! Ska kolla upp gruppen! 😃 Angående skrivpuff verkar de ändå som att man behöver en egen plattform/ blogg av något slag och det har jag inte men det tåls att tänka på. Tack!

parsley
2017-04-28 11:49
#5

Du kan lägga upp kortare texter här på sidan också, om du vill ha respons på dem.

Upp till toppen
Annons: