Annons:
Etikettot-utanför-ämnet
Läst 569 ggr
parsley
1/6/17, 9:08 PM

Facebook ruttnar bort

I en artikel i Metro förutspås att facebook kommer att ruttna bort och börja förlora sin betydelse 2017. Fejknyheter är en anledning.

Vad tror ni? Kommer facebook behålla sitt grepp eller kommer användarna att söka sig till nya arenor? 

Jag känner att facebook blivit tråkigare.  Det verkar t ex som folk gör färre uppdateringar numera.

Annons:
vendelay
1/6/17, 9:11 PM
#1

Det är väl bara typ 30+ som använder Facebook nu? När jag gick i gymnasiet (2011-2014) användes det bara till typ skolgrejer. Jag har aldrig haft Facebook själv. Känner ingen i min ålder som faktiskt använder Facebook, och absolut ingen som uppdaterar sin profil.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
1/6/17, 9:14 PM
#2

Jag är 54 år och upplever att de flesta användare verkar vara äldre.

Jag har en son på 32 och hans vänner använder Facebook väldigt sparsamt eller inte alls.

Det känns som om vi äldre var lite sena att komma igång och att det hela så att säga var nyhetens behag som även börjar avta för oss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Åsa S
1/6/17, 9:17 PM
#3

Jag tycker det är rätt användbart jag. Ex. man kan få dagliga rapporter hur läget är runt sommarstugan fick idag veta att många har problem med frusna vattenledningar just nu där. Min man är där och han hade fortfarande vatten i badrummet men inte i köket, men bra veta vilka hus som har vatten och som man kan gå och hämta vatten i ifall det fryser och liknande.

Moalinn
1/6/17, 9:24 PM
#4

Det är så himla olika det där för alla jag känner och har känt använder facebook dagligen, det är lite som ett inlärt beteende. Sen är det inte många som lägger upp egna grejer men de gillar, kommenterar och delar. Många är nog "osynliga" (i brist på bättre ord) och jag tror att de blir fler och fler. Facebook har blivit tråkigt, det håller jag med om men det är bra ändå för där har man många kontakter, nya som gamla och tycker det är väldigt lätt att nå ut till både de och deras vänner.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: