Annons:
Etikettbloggande-hemsidestexter
Läst 1080 ggr
parsley
12/3/16, 2:49 PM

7 knep för att lyckas med din blogg eller hemsida

7 knep för att lyckas med din blogg eller hemsida, samt tips på var man hittar bilder att använda.

http://forfattarkurs.se/2016/12/far-man-lana-en-bild-7-knep-for-att-lyckas-med-blogg-eller-hemsida/

Annons:
[Anna-1962]
12/3/16, 3:37 PM
#1

Bloggarna var som mest poppis för 5-10 år sedan. Sedan har Facebook tagit över. Samma sak gäller många av diskussionsforumen.

Maria
12/3/16, 3:38 PM
#2

#1 Är det verkligen så?

Jag upplever att fler och fler tröttnar på Facebook men jag tänker då bara på dem i min bekantskapskrets och arbetskamrater.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anna-1962]
12/3/16, 3:40 PM
#3

Men har något annat ersatt Facebook i så fall?

Maria
12/3/16, 3:45 PM
#4

Det finns ju snapchat, twitter, instagram och säkert mycket mer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

parsley
12/3/16, 3:51 PM
#5

# 2 Jag har en känsla av att aktiviteten på Facebook gått ner. Folk verkar uppdatera mindre och delta i färre diskussioner, göra färre delningar av bilder och artiklar etc. Instagram  har nog  tagit över en del. Man kanske inte blir bloggkändis längre, utan använder sig av andra kanaler för att nå kändisskap, men nog bloggas det en del mer eller mindre professionellt fortfarande.  Många som driver större bloggar använder sig även av Facebook och Instagram för att komplettera bloggen. Mycket av det som diskuterats på diskussionsforum tidigare har flyttat över till grupper på facebook.

[Anna-1962]
12/3/16, 4:07 PM
#6

Har alltid tyckt bättre om diskussioner på diskussionsforum, då det handlar mer om diskussionsämnen och åsikter där i stället för privatperson.

Annons:
Maria
12/3/16, 4:53 PM
#7

#6 Hur menar du nu? Det är väl privatpersoner som skriver på diskussionsforum som ex. här.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Anna-1962]
12/3/16, 4:55 PM
#8

På diskussionsforumen står frågan mer i centrum. På sociala medier spelar även privata relationer in, vilket inte alltid är så lyckat vid till exempel en politisk diskussion.

Maria
12/3/16, 4:56 PM
#9

Då fattar jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: