Novell/roman

Sexnoveller/Erotiska noveller

2016-11-10 17:10 #0 av: PennyTrollet

Jag skriver gärna noveller om sex men jag vet inte alls vad som rätt forum för sånt. Sen om jag skulle bli sugen på att publicera mina noveller i en bok - vart vänder jag mig då?

Anmäl
2016-11-10 17:26 #1 av: Herveaux

Det finns massor av sidor här på nätet där du kan lägga ut dina erotiska noveller.
När du skriver att du vill publicera i en bok, tänker du då en samling med bara dina egna eller att du publiceras tillsammans med andras?

Du kan ju prova att skicka in en samling noveller till olika förlag som tidigare har publicerat erotisk litteratur.
Det har också kommit flera tjänster där man kan få publicera sina egna böcker utan ett förlag i ryggen.

Jag kan googla efter lite olika länkar om du vill?

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2016-11-11 09:23 #2 av: PennyTrollet

Du får väldigt gärna kolla upp länkar åt mig. Tack så hemskt mycket!

Anmäl
2016-11-11 12:18 #3 av: Herveaux

Så lite så! Glad

Förlag med fokus på erotisk litteratur: Vertigo Förlag och L.C. Förlag, även Lind&Co. har gett ut erotik under namnet Xstory

Att ge ut sin bok utan ett förlag kallas för egenutgivning, googla på det så hittar du flera tjänster som erbjuder just detta. En liten djungel men kanske kan vara ett alternativ om dom etablerade förlag nekar.

Hittade en matnyttig artikel med tips på vart och hur man kan publicera sin novell, några av tipsen funkar även för erotiska noveller: http://berattarskolan.se/jag-har-skrivit-en-novell-var-kan-jag-publicera-den/

Jag ska leta upp fler länkar till sidor för just erotiska noveller, men dom skickar jag via PM, ifall jag annars bryter mot sajtregler med såna länkar.

// Harley

Anmäl
2016-11-11 19:07 #4 av: PennyTrollet

Tack så hemskt för mycket för ditt jobb med att leta reda på detta! Skicka gärna pm. = )

Anmäl
2016-11-11 19:41 #5 av: Herveaux

Inga problem alls, var roligt att leta upp! Glad
PM skickat!

// Harley

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.